• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
7

جمشید انصاری :ارز حاصل از صادرات کاملا باید در اختیار صادرکننده باشد

  • کد خبر : 6063
  • 05 آبان 1392 - 22:42
جمشید انصاری :ارز حاصل از صادرات کاملا باید در اختیار صادرکننده باشد

استاندار زنجان گفت: نباید هیچ گونه محدودیتی در زمینه ارز حاصل از صادرات برای صادرکننده قائل شد. به گزارش نبض سحر به نقل از فارس، جمشید انصاری ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات در زنجان اظهار داشت: شاخص رشد انباشت سرمایه در کشور منفی ۲۱ درصد است. وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در […]

استاندار زنجان گفت: نباید هیچ گونه محدودیتی در زمینه ارز حاصل از صادرات برای صادرکننده قائل شد.

به گزارش نبض سحر به نقل از فارس، جمشید انصاری ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات در زنجان اظهار داشت: شاخص رشد انباشت سرمایه در کشور منفی ۲۱ درصد است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در سال گذشته در کشور منفی ۵.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: ارزش افزوده بخش صنعت کشور که اصلی‏ترین بخش اقتصاد در حوزه صادرات به شمار می‏رود منفی ۹.۹ درصد بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشور در شاخص رقابت‏پذیری در سال ۲۰۱۲ در بین ۱۴۸ کشور رتبه ۸۲ را کسب کرده، اضافه کرد: نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۱۶ پله در این زمینه سقوط کرده‏ایم.

انصاری با اشاره به اینکه در زمینه فضای کسب و کار رتبه ۱۴۵ را در بین ۱۸۵ کشور داریم که در این زمینه نیز ۲۰ پله سقوط کرده‏ایم، یادآور شد: در بخش حمل و نقل نیز ۹ پله سقوط کرده است.

این مسئول با بیان اینکه دولت باید اختیار کامل ارز حاصل از صادرات را به صادرکننده واگذار کند، ادامه داد: نباید هیچ گونه محدودیتی در زمینه ارز حاصل از صادرات برای صادرکننده قائل شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه لغو مالیات بر صادرات باید تفاسیر گوناگون به صورت شفاف تغییر کند، ابراز داشت: به جزء محصول و مواد خام هر محصول یا فرآورده‌های که صادر می‎شود باید از پرداخت مالیات معاف شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در عرصه صادرات هزینه‎های زیادی را برای شناسایی بازارهای هدف خود متحمل می‏شود، افزود: دولت می‏تواند با امکاناتی که دارد این بازارها را شناسایی کند.

انصاری با اشاره به اینکه صادرکننده نیز در شناسایی بازارهای هدف باید وضعیت بازار مورد نظر را ارزیابی و بررسی کند، ابراز داشت: در تولید محصولات با کیفیت و درجه یک نیز همت و تلاش ویژه‏ای داشته باشند.

این مسئول مسئول با بیان اینکه امروز شرایط بازارها به گونه‏ای است که حتی کشورهایی چون عراق و افغانستان نیز به دنبال کالایی با کیفیت برتر هستند، ادامه داد: سرمایه‎گذاری برای تبلیغ و شناساندن کالا نیز مورد توجه صادرکنندگان باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.