• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
7

رییس‌جمهور معاون اجرائی‌اش را انتخاب کرد+سوابق

  • کد خبر : 5036
  • 17 مهر 1392 - 8:53
رییس‌جمهور معاون اجرائی‌اش را انتخاب کرد+سوابق

رییس جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» منصوب کرد.به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، رییس جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» منصوب کرد. متن حکم رییس‌جمهور به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب آقای محمد شریعتمداری به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی […]

رییس جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» منصوب کرد.به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، رییس جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» منصوب کرد.

متن حکم رییس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد شریعتمداری

به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی و نظر به توان اجرایی، سوابق مدیریتی و تجارب ارزشمند، به منظور هدایت و پیگیری پروژه‌های اجرایی خاص، شما را به عنوان «معاون اجرایی رییس‌جمهور» برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

** سوابق

شریعتمداری از سال ۱۳۷۰ در بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ویژه سرپرست حجاج، مسئولیت بازرسی و نظارت ویژه بر فعالیت‌های سازمان حج و زیارت و همچنین مسئولیت مشاور عالی و رئیس شورای راهبردی حج و زیارت در تدوین استراتژی حج جمهوری اسلامی را نیز برعهده داشت.

پیش از اتمام دوره چهارم مجلس شورای اسلامی در کنار آیت‌الله ری‌شهری در تأسیس جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، مشارکت کرد. در تأسیس مجلس پنجم و سپس در دوره انتخابات سال ۱۳۷۶ دولت هفتم از آیت‌الله ری‌شهری به عنوان کاندیدای حزب حمایت کرد.

پس از اتمام مبارزات انتخاباتی سال ۱۳۷۶ و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به ریاست جمهوری اسلامی، به مدت ۸ سال، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات شد. وی همچنین به حکم رئیس جمهور به عنوان نماینده تام‌الاختیار تجاری ایران و مسئول تام‌الاختیار ایرانی در فرآیندالحاق جمهوری اسلامی ایران به‌ WTO ‌منصوب شد.

عضویت در هیات رئیسه فدارسیون فوتبال کشور، ریاست مجامع عمومی کلیه شرکت‌های مادر وابسته به وزارت بازرگانی از قبیل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان غله کشور، سازمان قندوشکر، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی و نظارت بر کنترل قیمت کالا و خدمات، مرکز توسعه صادرات ایران، شرکت گسترش خدمات بازرگانی ایران، سازمان تعاون مصرف شهر و روستا، عضو کمیسیون مشترک سه قوه مبارزه با مفاسد اقتصادی، نماینده قوه مجریه در کمیسیون مشترک سه قوه برای نظارت بر وضعیت زندانیان جرائم ضد امنیت ملی و اقتصادی، دبیر شورای عالی صادرات غیر‌نفتی و شورای عالی صادرات خدمات فنی و مهندسی و ریاست کمیسیون ماده‌ ۱ ‌قانون مقررات صادرات و واردات کشور از دیگر مسئولیت‌های وی است.

پس از اتمام دوره وزارتش درسال۱۳۸۴ یکی از پنج عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد. او علاوه بر عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی، از سال ۱۳۷۶ در سمت مشاور دفتر مقام معظم رهبری منصوب شد. او حدود بیست سال است که عضو هیات امناء ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیز عضو هیئت امناء آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) است.
وی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام کرده بود ولی انصراف داد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=5036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.