• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

در راستای عملیاتی کردن معماری اسلامی در شهر با کاستی هایی مواجه هستیم

  • کد خبر : 84679
  • 14 مهر 1403 - 11:30

  هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم دره به ریاست امام جمعه شهرستان و با حضور اعضای جلسه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد . در این جلسه باقرزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ضمن تبریک حملات غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی ، دستور کار […]

 

هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم دره به ریاست امام جمعه شهرستان و با حضور اعضای جلسه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد .

در این جلسه باقرزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ضمن تبریک حملات غرورآفرین موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی ، دستور کار جلسه را روشهای عملیاتی سازی معماری اسلامی در شهر باعنون سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی (ابلاغی از سوی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی) عنوان کرد .

در ادامه حجت الاسلام زاهدی پورامام جمعه و ریاست شورای فرهنگ عمومی ضمن گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و استوره مقاومت و همچنین تبریک حملات موشکی سپاه به رژیم غاصب صهیونیستی در پاسخ به ترور شهیدان اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله ، اظهار داشت : عملیات فرزندان رشید ملت در نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نمایش گذاشتن اقتدار علمی ، فناوری و اقتدار نظامی عزت آفرین بود و انشالله منشاءموفقیت های بزرگتر باشد .

زاهدی پور در ادامه افزود : با وجود فعالیتهای انجام شده هنوز در راستای عملیاتی کردن معماری اسلامی در شهر با کاستی هایی مواجه هستیم واز آنجایی که امروزه در ساخت مسکن ایـرانی، نـوعی بی هویتی و ازخودبیگانگی حاکم است، شایسته اسـت تا با تکیه بـر ارزشـهای الهی و اسلامی، هویت جدیدی بـه مـعماری مسکن داده شود.

نوری آرا شهردار شهر خرم دره با نظر به لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی ایرانی گفت : متاسفانه در ضوابط شهر سازی به سبک اسلامی اشاره نشده است و ریشه های حل این مسئله ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دارد .
وی با اشاره به تنها راهکار آن گفت : می توان سبک اسلامی را در نمای بیرونی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان ها در بافت های گسترش شهری در هنگام ساخت وساز پیاده کرد .

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=84679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.