• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 13 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
8

افزایش شدید مگسها در شهر خرمدره

  • کد خبر : 83827
  • 20 تیر 1403 - 11:41
افزایش شدید مگسها در شهر خرمدره
افزایش شدید مگس ها در محل خانه ، باغ و دیگر محل ها موجب ناراضایتی مردم شهر شده است.

 

در چند روز اخیر شدت افزایش مگسها در خانه های مردم موجب رنجش خاطر شده است، در همین راستا یکی از همشهریان با اظهار گله مندی شدید از وضعیت بد مگس ها در شهر گفت: کل خانه و زندگی مان شده مگس، سفره برای غذا خوردن می اندازیم در چند ثانیه کل سفره پر از مگس می شود و باید یک نفر با یک وسیله ای این مگس ها رو از روی غذا  وسفره بپراند.

 

یک همشهری دیگر در خصوص وضعیت اسفناک هجوم مگسها به منازل گفت: دیگر نمی توانیم این حجم از مگس را در خانه تحمل کنیم، من یک نوزاد شیرخوار دارم که به شدت دچار زحمت واذیت توسط مگسها شده است که مسئولان امر فکری به حال این وضعیت کنند.

 

در همین خصوص با محمد هادی کاظمی رئیس اداره محیط زیست خرمدره  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در خصوص افزایش مگسها در سطح شهر به چند دلیل می باشد یکی از این موارد  پسماندهای عادی؛ و شیرابه های سطل های  زباله ها است که شهرداری از چند روز قبل شروع به شستشوی شیرابه ها و جایگاه های زباله ها کرده است.

وی گفت: همچنین جایگاه جدید دفن زباله ها در شهرستان به ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب در حال احداث است که این هم از کمک بسیار خوبی برای افزایش سطح بهداشت محیطی خواهد داشت.

رئیس اداره محیط زیست خرمدره گفت: در خصوص گاوداری کشت وصنعت  با توجه به فصل گرما و  نزدیکی به شهر ،دو بار بازدید داشتیم و در خصوص مدیریت پسماند این شرکت در دو هفته اخیر دو بار اخطار صادر کردیم و نسبت به سمپاشی و مدیریت پسماند اقدمات لازم را شرکت انجام دهد.

کاظمی گفت: سامانه تلفنی”۱۵۴۰”  در اختیار همشریان محترم می باشد که این سامانه به صورت شبانه روزی شکایت مردم را از وضعیت و مشکلات زیست محیطی ضبط و ثبت می‌کند.

 

در این خصوص ، حیدری مسئول واحد بهداشت ، شبکه بهداشت خرمدره گفت: از کشت وصنعت خرمدره در خصوص سمپاشی و مدیریت کودهای مایع  درخواست داریم در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند تا جمعیت این مگسها کنترل شود و همچنین شهرداری نسبت به شستشوی روزانه سطل های زباله اهتمام بیشتری داشته باشد.

حیدری گفت: مگس عامل انتقال بیماری است، وباید جمعیت این نوع حشرات در شهرستان کنترل شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.