• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

موانع ازدواج جوانان باید مرتفع شود تا جوانان برای تشکیل خانواده راغب تر شوند

  • کد خبر : 48062
  • 24 اردیبهشت 1395 - 14:18
موانع ازدواج جوانان باید مرتفع شود تا جوانان برای تشکیل خانواده راغب تر شوند

امام جمعه خرمدره گفت: موانع ازدواج جوانان باید رفع شود و جوانان برای تشکیل خانواده راغب تر شوند و حمایت از زوج های جوانان نیز باید انجام شود.

 

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه خرمدره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: اعتقاد به دوره آخرالزمان و انتظار منجی   عقیده­ای است که در دین های  آسمانی؛ یهود، زرتشت، مسیحیت و مدعیان نبوت و دین مقدس اسلام ، به مثابه یک اصل مسلّم، مورد قبول واقع شده است.

وی گفت: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و رفتارش نشان از انتظار داشته باشد. کسی که انتظار مهمانی را می کشد. به نظافت خانه می پردازد، لباس مرتب می پوشد و همه چیز را فراهم می کند تا به محض ورود مهمان، به بهترین نحو از او پذیرایی کند. انتظار امام زمان (عج) لحظه به لحظه است. باید به گونه ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم. اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی تواند نام خود را منتظر بنامد.

امام جمعه خرمدره گفت: وظیفه ما در زمان غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است، بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است و منتظر باید تفکر اسلامى خویش را سامان داده و وضعیت روحى و ایمان درونى خود را تقویت کند.

حسینی در ادامه به روز جوان اشاره کردو گفت: دشمن در صدد فلج کردن نیروی جوان امروز است و با هر وسیله ای درصدد تحقق اهداف شوم خود هستند.

وی گفت: وظیفه ما این است که جوانان را باور کنیم  و خانواده ها در این خصوص نقش بسزائی دارند، خانواده ها باید جوانان خود را درک کنند و به آنان توجه بیشتری کنند و حضور جوانان در فضای مجازی هم باید کنترل شود.

خطیب جمعه خرمدره گفت: پدر و مادر خانه را محیط امن و آرامش برای جوانان قرار دهند و وقت خودشان را با آنان سپری کنند و نقش روحانیون و آموزش و پرورش در تربیت جوانان امری مهم است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حسینی در ادامه به موانع و مشکلات جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: موانع ازدواج جوانان باید رفع شود و جوانان برای تشکیل خانواده راغب تر شوند و حمایت از زوج های جوانان نیز باید انجام شود.

امام جمعه خرمدره گفت:  هر سال در چنین ایام حجاج جلسات خود را تشکیل می‌دادند، اما امسال رفتار کارشکنانه رژیم سلفی مسلک سعودی در اطاعت از اربابانشان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب مشرف نشدن  حجاج ایرانی به حج شد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=48062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.