• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

گزارش تکمیلی یوم العباس در پایتخت شور و شعور حسینی/ زیباترین عکس دنیا امروز از زنجان مخابره شد

  • کد خبر : 40978
  • 30 مهر 1394 - 19:23
گزارش تکمیلی یوم العباس در پایتخت شور و شعور حسینی/ زیباترین عکس دنیا امروز از زنجان مخابره شد

روز هشتم ماه محرم به عنوان یوم العباس در زنجان معروف است که امروز هم در پایتخت شور و شعور حسینی، حماسه ای دیگر آفریده شد. امسال هم مردم پایتخت شور و شعور حسینی به صحنه آمدند و در هشتمین روز از ماه محرم، حماسه ای دیگر خلق کردند، امسال هم چشم همگان به زنجان […]

روز هشتم ماه محرم به عنوان یوم العباس در زنجان معروف است که امروز هم در پایتخت شور و شعور حسینی، حماسه ای دیگر آفریده شد.

امسال هم مردم پایتخت شور و شعور حسینی به صحنه آمدند و در هشتمین روز از ماه محرم، حماسه ای دیگر خلق کردند، امسال هم چشم همگان به زنجان بود تا ولایتمداری را از مردم زنجان یاد بگیرند، امسال هم زیباترین عکس ها و خبرهای جهان از زنجان مخابره شد، امسال هم مردم زنجان آمدند تا در یوم العباس حماسه ای ماندگار خلق کنند.

مراسم عزاداری مردم زنجان در قالب دسته عزاداری حسینیه جهانی اعظم از ساعت ۱۴٫۳۰ به صورت رسمی در زنجان آغاز شد.

این مراسم با به دلیل حضور گسترده مردم و شلوغی بیش از حد جمعیت، از همان ابتدا با شورو خاصی آغاز شد، پس از تلاوت قرآن کریم و خواندن دعای فرج، مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان آغاز و با مدیحه سرایی مهدی رسولی ادامه یافت.

حماسه عظیم عزاداران حسینی با نوای مرتضی حیدری ادامه یافت و زنجانی ها در حالی از خیابان فردوسی زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) حرکت می کردند که ابتدا و انتهای صف عزاداران حسینی یکی بود، توزیع نذری، حضور خانواده ها شهدا، حضور وزار و دولتی ها از نکات جالب این برنامه معنوی زنجان بود در حالی که وزیر بهداشت در جمع مردم زنجان عزاداری کرد برخی از وزرا نیز از پشت بام بانک ملت زنجان با عزاداران حسینی همراه شدند.

زمزمه ذکر یا باب الحوائج و هیهات من الذله از دیگر برنامه های این مراسم بود، اما رجز خوانی حاج ولی الله کلامی و خط و نشان مردم زنجان برای داعشی ها از مهم ترین بخش برنامه عزاداران حسینی در زنجان بود.

مردم زنجان یادی هم از حجاج به خون خفته منا کردند و یوم العباس را به احترام قمرمنیر بنی هاشم همچون همیشه با ولایت مداری گره زده و عشق و ارادت خود را به ولی فقیه زمانشان اعلام کردند.

امروز زنجان شهر غواصان دریا دل، پایتخت شور و شعور حسینی، شهر شهدا و رزمندگان، شهر زیبای ارادتمندان به قمر بنی هاشم یکبار دیگر صحنه دیگری از حماسه خود را به نمایش گذاشت.

عزاداران و مداحان زنجان امروز در مراسم با شکوه هشتم محرم یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی را گرامی داشتند.

مداحان مراسم هشتم محرم نیز با قرائت اشعاری زیبا یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی را گرامی داشته و اقدامات وی را در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه ستودند.

‌*حضور تازه شیعه شدگان در زنجان

۱۰ نفر از تازه شیعه ‌شدگان نیز به عنوان پژوهشگر از سوی جامعه المصطفی تهران امروز در زنجان حضور داشتند.

این تازه شیعه ‌شدگان که اهل سه خانواده از کشور آلبانی، بنگلادش و نیجریه هستند به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در مراسم هشتم محرم حضور دارند.

انتهای پیام/موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=40978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.