• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

دولت نباید برای مردم و شورای نگهبان تعیین تکلیف کند

  • کد خبر : 38107
  • 30 مرداد 1394 - 15:13
دولت نباید برای مردم و شورای نگهبان تعیین تکلیف کند

امام جمعه خرمدره گفت: دولت نباید برای مردم و شورای نگهبان تعیین تکلیف کند ، نظارت در انتخابات وظیفه ذاتی است که قانون اساسی به شورای نگهبان داده و مردم ریشه و مشروعیت نظام اند. به گزارش نبض سحر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تبریک میلاد امام رضا […]

امام جمعه خرمدره گفت: دولت نباید برای مردم و شورای نگهبان تعیین تکلیف کند ، نظارت در انتخابات وظیفه ذاتی است که قانون اساسی به شورای نگهبان داده و مردم ریشه و مشروعیت نظام اند.

به گزارش نبض سحر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) به تبیین زندگی سیاسی اجتماعی آن حضرت پرداخته و علل پیشنهاد ولایتعهدی از طرف مامون به حضرت امام رضا (ع) را بیان کرد که جلوگیری از قیام های حق طلبانه ، فریب شیعیان ، تحکیم حکومت عباسی و کنترل و تحقیر حضرت از جمله  آن ها بود.

وی گفت : امام رضا (ع) برای خنثی کردن نقشه ی مأمون وقت خروج از مدینه به اطرافیان فرمودند : مرا با گریه بدرقه کنید گویی شهید شده ام  و در مرو هم وقتی پیشنهاد ولایتعهدی شد رد کردند و چون با اصرار مواجه شدند با شرط اینکه در عزل و نصب و امور حکومتی دخالت نداشته باشند پذیرفتند .

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر پذیرش هوشیارانه ولایتعهدی افزود : برای شیعیان اقدامات امام دارای برکاتی بود از جمله کاهش فشارسیاسی بر شیعیان ، خروج از تقیه و بیان و تبیین مبانی امامت از جمله حدیث سلسله الذهب لذا ما شیعیان باید با پیروی کامل از امامان معصوم خود ادامه دهنده ی راه آن بزرگواران باشیم.

حسینی  با اشاره به آغاز هفته  مسجد افزود : مسجد کانون مشورت ، پایگاه نظامی و محل بروز و ظهور و صدور انقلاب اسلامی است .

وی تصریح کرد : مقام معظم رهبری فرمود : ما اجازه ی نفوذ به آمریکا نمی دهیم ، سیاستمداران نابکار آمریکا در سیاست نادرست خود با هم متحدند ، بعضی از دولتمردان ما را چه شده که در داخل تسلسل ایجاد می کنند ، رئیس دولت گفته است: شورای نگهبان چشم نظام اند و چشم نباید کار دست را انجام دهد ، شیخ فضل الله ها به روی دار رفتند تا شورای نگهبان به وجود بیاید نظارت شورای نگهبان نظارت جامع است و هرکس را مخالف با مبانی انقلاب و دارای سابقه منفی تشخیص بدهد رد صلاحیت می کند.

وی گفت: چرا در دولت مطرح می شود که مجلس آینده نباید تک حزبی باشد؟ دولت نباید برای مردم و شورای نگهبان تعیین تکلیف کند ، نظارت در انتخابات وظیفه ذاتی است که قانون اساسی به شورای نگهبان داده و مردم ریشه و مشروعیت نظام اند نه حزب و گروه و مردم تعیین می کنند چه کسی وارد مجلس شده و نماینده شود.

حسینی ضمن تبریک هفته ی دولت به دولتمردان خدوم گفت : در قسمت بهداشت و پزشکی خدمات خوبی ارائه شده است ولی در بعد فرهنگی ما شدیدا انتقاد داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=38107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.