• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3

در حکومت اسلامی تشخیص مصالح کلی نظام برعهده ولی فقیه گذاشته شده است

  • کد خبر : 22616
  • 23 آبان 1393 - 14:03
در حکومت اسلامی تشخیص مصالح کلی نظام برعهده ولی فقیه گذاشته شده است

حکومت اسلامی بر اساس آموزه های دینی یک رهبر و سکاندار داشته و تشخیص مصالح کلی و خطوط قرمز نظام به عهده ایشان گذاشته شده است و بقیه کارگزاران بعنوان سربازان این رهبری به شمار می آیند.     به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام والمسلمین میرزایی امام جمعه موقت شهرستان خرمدره در خطبه اول […]

حکومت اسلامی بر اساس آموزه های دینی یک رهبر و سکاندار داشته و تشخیص مصالح کلی و خطوط قرمز نظام به عهده ایشان گذاشته شده است و بقیه کارگزاران بعنوان سربازان این رهبری به شمار می آیند.

 

 

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام والمسلمین میرزایی امام جمعه موقت شهرستان خرمدره در خطبه اول نماز این هفته با اشاره به فلسفه لزوم تقوی الهی گفت: تقوا یک دستور العمل دینی و عقلی برای صیانت از گوهر ذاتی و فطری انسان و مهمترین وسیله در سیر و سلوک معنوی و تقرب به خداست زیرا تا زمانی که نفس آلوده به خباثت محرمات وگناهان و تابع هوسها و لذت های نفسانی است انسان به حیات طیبه که هدف آفرینش شمرده می شود دست نخواهد یافت.

وی گفت: همانطور که تفکر راه رسیدن به حقایق جهان هستی است تقوا هم طریقی است که انسان را قادر به مشاهده حقایق و اسرار عالم می گرداند.

میرزائی با اشاره به برخی از برکات تقوا از منظر قرآن کریم افزود: بهره مندی از روزی و برکات آسمان و زمین،نجات از سختی ها،بهره مندی از هدایت قرآن و تعالیم انبیا و تشخیص حق از باطل جملگی از برکات تقواست کهبه حق، عمده چالشها و ناهنجاری ها در حوزه فردی،اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و اقتصادی امروز در نبود این دستورالعمل مهم دینی خلاصه می شود.

وی سپس در خطبه دوم نماز با تسلیت سالروز شهادت اما سجاد علیه السلام به نقش آن امام همام در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا اشاره کرد.

رییس داگستری شهرستان خرمدره با بیان این که حضرت سید الشهدا(ع)در روز عاشورا در سرزمین کربلا حماسه ای خلق کرد و امام سجاد(ع) این حماسه بزرگ را با بیان متین و دقیق در قالب دعا و خطبه در شهرهای کوفه وشام ومدینه از قید زمان و مکان رها نموده و شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را جاودانه ساخت.

امام جمعه موقت شهرستان خرمدره در راستای تجلیل از شخصیت علامه طباطبایی به مناسبت سالروز ارتحال آن عالم فرزانه خاطرنشان کرد:به اذعان اندیشمندان دینی آن عالم فرهیخته از برجستگان حوزه ی علوم دینی بوده که با ابداع و نو آوریها در عرصه علوم عقلی و تفسیر،خدمت شایان به جامعه علمی و حوزه های علمیه کرده است و می توان بخشی از برکات آن عالم بزرگ را تفسیر کبیر المیزان و تربیت مراجع فعلی قم و شهید مطهری بر شمرد.

میرزایی در ادامه، با اشاره به پرونده هسته ای عنوان نمود: یک نکته برای ملت ایران در این خصوص و در این مقطع زمانی قابل توجه است که نباید به هیاهو و جنجالهای درون مرزی و برون مرزی و دلسوزیهای بی مبنا توجه کرد چرا که حکومت اسلامی بر اساس آموزه های دینی یک رهبر و سکاندار داشته و تشخیص مصالح کلی و خطوط قرمز نظام به عهده ایشان گذاشته شده است و بقیه کارگزاران بعنوان سربازان این رهبری به شمار می آیند و تا نظر مبارک رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تصمیم،تصمیم گیران باشد باید اقدامات آنان مورد حمایت و تایید قرار گیرد وگرنه موضع گیریهاو اظهار نظر ها در قبال حرکت مسئولین از مصادیق” المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق ” بوده و سبب تفرقه وخوشحالی جبهه کفر ونفاق خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام همکار گرامی سایت شما در سایت gharchakonline.ir پیوند خورد لطفا شما هم لینک کنید. باتشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.