• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
0

واکنش نماینده مجلس به جنجال یک مراسم تجلیل

  • کد خبر : 84278
  • 09 شهریور 1403 - 10:01
واکنش نماینده مجلس به جنجال یک مراسم تجلیل

در یکی دو روز اخیر تصویری از اهدای چند رول دستمال کاغذی به خبرنگاران در یک مراسم به یک بمب خبری تبدیل شده است و در اکثر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی هم کلی سروصدا کرده است. در تصویر انتشاری دستمال کاغذی هایی هستند که به خبرنگاران ابهر در یک برنامه با حضور نماینده […]

در یکی دو روز اخیر تصویری از اهدای چند رول دستمال کاغذی به خبرنگاران در یک مراسم به یک بمب خبری تبدیل شده است و در اکثر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی هم کلی سروصدا کرده است.

در تصویر انتشاری دستمال کاغذی هایی هستند که به خبرنگاران ابهر در یک برنامه با حضور نماینده مجلس در حال اهدایی هستند که همین موجب نقد و به چالش کشیدن این حرکت از سمت نماینده مجلس شده است.

برخی از مطالب انتشاری بر این اقدام  به‌عنوان نمادی از بی‌توجهی به شان و منزلت خبرنگاری تلقی  کردند. و گفتند : چنین برخوردی می‌تواند نشان‌دهنده نگاهی غیرحرفه‌ای و حتی تحقیرآمیز به این شغل مهم باشد. این حرکت ممکن است به‌عنوان نمادی از کاهش احترام به خبرنگاران و نقش آنها در جامعه تلقی شود.

این اتفاق در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و موجب بحث و تبادل نظر فراوانی شده است. چنین رویدادهایی به‌سرعت به سوژه‌هایی جذاب برای رسانه‌ها تبدیل می‌شوند و واکنش‌های مختلفی از سوی مردم، فعالان اجتماعی و خبرنگاران به همراه دارند. برخی ممکن است این اقدام را طنزآمیز و برخی دیگر آن را توهین‌آمیز بدانند.

در همین خصوص خبرنگار نبض سحر در گفتگو با منصور علیمردانی در این خصوص گفت: تعدادی از خبرنگاران که اکثرا خبرنگاران (ندای ابهر) بودند در مراسمی خصوصی جمع بودند و با ما تماس گرفتند که حدود ساعت ۲۲:۳۰ شب بود و به احترام خبرنگاران حضور پیدا کردیم.

وی افزود: خبرنگاران صحبت‌هایی داشتند که بر حسب وظیفه، پای صحبت‌های آن‌ها نشستیم تا ساعت یک بامداد و موقع رفتن از مراسم به‌واسطه درخواست بزرگواران که قرار بر تقدیر داشتند در مراسم حضور پیدا کردیم. لوح‌ها و بسته‌ای از محصولات یکی از شرکت‌های منطقه برای خبرنگاران توزیع شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته که این جلسه، یک جلسه خصوصی بوده؛ نه هدیه‌ای در کار بوده و نه نماینده هیچ شهری، منابعی دارد که از کسی تقدیر و تجلیل کند.

علیمردانی گفت: ما قصد داریم تابوشکنی کنیم؛ بنده هر جا که دعوت شوم، اگر وقت داشته باشم، حضور پیدا می‌کنم. یکی از جاهایی که بسیاری از افراد از رفتن به آنجا می‌ترسند، حضور در کنار خبرنگاران است، اما من از این موضوع ابایی ندارم و این تعامل حتما ادامه خواهد یافت.

وی همچنین اظهار داشت: برخی افراد مغرض هستند و درخواست‌های شخصی از ما داشته‌اند که چون غیرقانونی بود، ما آنها را برآورده نکردیم. این افراد به دنبال دامن زدن به مباحثی هستند که اهمیتی ندارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مهمترین نکته این است که من خدا را شکر می‌کنم که هیچ نقطه ضعفی ندارم؛ نه در مسائل رانتی، نه اقتصادی و نه اخلاقی. آنها هر چه تلاش کردند، نتوانستند نقطه ضعفی پیدا کنند و حالا بهانه‌ای پیدا کرده‌اند تا به قول خودشان تخریب کنند. اما مردم ما آن‌قدر آگاه هستند که سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. این اقدامات برای افراد سیاسی طبیعی است و ما حتی با کسانی که این شایعات را پخش کرده‌اند، مشکلی نداریم.

در پایان، وی اظهار داشت: من معتقدم آزادی جریان اطلاعات در رسانه‌ها حقیقت را برای مردم روشن خواهد کرد و در نهایت، روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که در تلاش برای ماهی‌گیری از آب گل‌آلود هستند.

 

حال با این تفاسیر ، نماینده مجلس میهمان یک برنامه خصوصی یکی از خبرنگاران بوده، اما متولی این برنامه هم می توانست هدیه های مناسب تری را برای این مراسم انتخاب کند که اینگونه این تصاویر دستاویز تمسخر، توهین به نماینده و خبرنگاران نشود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=84278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.