• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 10 September - 2024
5

نشست خبری شهردار و شورای شهر خرمدره برگزار شد

  • کد خبر : 83994
  • 12 مرداد 1403 - 11:15
نشست خبری شهردار و شورای شهر خرمدره برگزار شد

به گزارش نبض سحر؛ نشست خبری اعضای شورای اسلامی و شهردار خرم دره با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دفتر شورای شهر برگزار شد در این نشست خبری مشکلات شهر و خواسته مردم به اطلاع شهردار و اعضای شورای شهر خرم دره رسانده شد. دراین جلسه سئوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف مطرح و […]

به گزارش نبض سحر؛ نشست خبری اعضای شورای اسلامی و شهردار خرم دره با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دفتر شورای شهر برگزار شد در این نشست خبری مشکلات شهر و خواسته مردم به اطلاع شهردار و اعضای شورای شهر خرم دره رسانده شد.

دراین جلسه سئوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف مطرح و توسط شهردار به آنها پاسخ داده شداز جمله مهترین سئوالات می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عدم وجود پارک مناسب و شهر بازی در خرم دره
  • عدم لایروبی رودخانه کبیر
  • عدم شستشوی سطلها و مخازن زباله در سطح شهر
  • تعداد بالای سرعت کاههای ایجاد شده در بستر خیابانها و کوچه ها
  • ساخت میادین شهر با شکل هندسی غیر متعارف
  • آسفالت ریزی و سپس حفاری سطح خیابان برای جدول گذاری و کارهای عمرانی دیگر
  • عدم وجود پایانه مسافر بری
  • نامناسب بودن روشنایی معابر
  • عدم وجود فضای سبز مناسب با توجه به آب ،خاک و هوای مناسب در خرم دره
  • عدم وجود بازار روز
  • بررسی وضعیت احداث مسجد سید الشهداء در مکان جدید و تخریب ساختمان قدیمی
  • وجود و استقرار مشاغل مزاحم در شهر
  • مبلمان نامناسب شهری
  • فضای سبز ضعیف

 

عین الدین رجبی رییس شورای شهر شهرستان خرم‌دره در نشست خبری شهرداری و شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: ۸۰ درصد انرژی شورا و شهرداری را که باید صرف مسائل عمرانی و مشکلات شهری شود باعث رفع حل اختلافات می شود در همه زمینه ها ما تلاش می کنیم که مشکل مردم را حل کنیم اما اختلافاتی تشکیل می‌شود باعث جلوگیری از حل آن موضوع میشود.

وی افزود:  در حوزه مسکن ؛ معاملاتی که در سطح شهرستان انجام می شود دارای نواقضاتی است و زمانی که برای صدور پروانه تشریف میاورند به دلیل مشکلاتی که در آن زمین وجود دارد « به صورت غیر قانونی معامله شده است » خب برای صدور پروانه به مشکل برمی خورند و موجب نارضایتی مردم می شود. هر شهروندی باید قبل خرید از شهرداری استعلام بگیرد که اگه زمانی مشکل داشت نخرد و باعث زحمت نشود .

رئیس شورای اسلامی شهرستان خرمدره گفت: رسانه زبان گویای ملت است می تواند ملت را آگاه بکند و پُل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند ، یکی از بخش های مهم حل شدن مشکلات فرهنگ سازی بین مردم است که باید این فرهنگ سازی توسط اصحاب رسانه به وسیله ارتباطی که بامردم دارند انجام شود تا کمکی به شورا و شهرداری بشود.

رجبی با تأکید بر اینکه حل مشکلات شهروندان خواسته تمامی اعضای شورا است گفت: هر نامه و درخواستی که مردم به شورای شهر ارائه می کنند در هر صورت پیگیری و سعی در حل مشکل آن داریم از آغاز دوره شورا تا الان بیش از ۲۰۰ مصوبه در زمینه خدمات شهری فضای سبز داشتیم ، بیش از ۲۴۰ مورد پیگیری و مکاتباتی را از طریق ریاست جمهوری ، وزارتخانه ، استانداری ، فرمانداری و ….. پیگیری کردیم که پانصد جلسه استانی شهرستانی برگزار شده که در کمیسیون های مختلف ، جلسات مردمی و….. حضور داشتیم.

 

در ابتدای پاسخگویی شهردار خرم دره به سئوالات مطرح شده ،نوری آرا ضمن تسلیت شهادت فرمانده و رهبر جنبش اسلامی حماس و محکوم نمودن ترور شهید اسماعیل هنیه و تبریک به بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، خبرنگاران را امانتدارمردم و مسئولین برشمرد و اعلام کرد: اعتبارشهرداری خرم دره به طور میانگین سالیانه در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می باشد.

شهردارخرم دره در ادامه ضمن اعلام این نکته که سئوالات و مشکلات مطرح شده توسط خبرنگاران جامع و کامل می باشد از خبرنگاران خواست تا اخبار و عملکرد شهرداری را به صورت کاملا شفاف در اختیار مردم قرار دهند.

شهردار خرم دره در بخش دیگری از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران با اشاره به این نکته که بیشتر کارهای شهرداری را پیمانکاران انجام می دهند اظهار داشت: لایروبی رودخانه کبیردر دستور کار قراردارد و بخشی از آن انجام شده است شهردار خرم دره در ادامه با بیان این نکته که بهسازی میدان امام حسین (ع)،میدان ساعت،تعریض پل و اصلاح ترافیکی خیابان شهید مصطفی خمینی (ره) و چند طرح عمرانی دیگر بحث مطالعاتی خود را سپری می نمایند و در آینده نزدیک شاهد فاز عملیاتی آنها خواهیم بود افزود: در مورد ایجاد سرعت کاه در سطح شهر این امر با مصوبه شورای ترافیک انجام می شود و در بخش تامین روشنایی معابر هم هیچ مسئولیتی برعهده شهرداری نمی باشد.

امیرهوشنگ نوری آرا شهردار خرمدره در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نبود پارک مناسب در شهرستان خرم‌دره گفت : زمینی برای احداث پارک در خیابان تختی خریداری شده که مساحت آن حدود ۶.۵ هکتار در خیابان تختی است. انشالله با پیگیری هایی که انجام شده و خواهد شد در آینده نزدیک پارک بزرگی در سطح منطقه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تلویزیون شهری که در چهار راه قائم قرار دارد گفت : این تلویزیون مشکلاتی داشت که با پیمانکار صحبت شد و قرار بر حل این مشکل شد اما متاسفانه به پایان قرارداد با این پیمانکار رسیدیم . اما به تازگی یک تلویزیون نو با امکانات خو ب خریداری شده و به جای آن تلویزیون نصب خواهد شد.

شهردار خرمدره با اشاره به جابه جایی مسجد سید الشهدا گفت: برای ساخت مسجد سیدالشهدا مجوزهایی گرفته شده و زمین آن «مساحت حدودی ۵۴۶ متر» خریداری شده و در حال نهایی کردن این موضوع هستیم ، بودجه آن نیز در حال تامین شدن است .

نوری آرا در بخش دیگری از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران با اشاره به این نکته که بیشتر کارهای شهرداری را پیمانکاران انجام می دهند اظهار داشت: لایروبی رودخانه کبیر در دستور کار قراردارد و بخشی از آن انجام شده است‌.

وی با بیان این نکته افزود : بهسازی میدان امام حسین (ع)،میدان ساعت،تعریض پل و اصلاح ترافیکی خیابان شهید مصطفی خمینی (ره) و چند طرح عمرانی دیگر بحث مطالعاتی خود را سپری می نمایند و در آینده نزدیک شاهد فاز عملیاتی آنها خواهیم بود.

او با اشاره به ایجاد سرعت کاه در سطح شهر این امر با مصوبه شورای ترافیک انجام می شود و در بخش تامین روشنایی معابر هم هیچ مسئولیتی برعهده شهرداری نمی باشد.

شهردار خرم دره درادامه با اشاره به اینکه وجود واحدهای جمع آوری ضایعات و ساماندهی و انتقال آنها به خارج از شهر یک تعامل اساسی نیاز است.

نوری آرا در ادامه از تعویض کامل سطلهای زباله موجود در سطح شهر خبر داد و در ادامه با اشاره به اصلاح ۴۵مورد از مغایرتهای موجود در طرح تفصیلی خواستار همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حل مشکل توسعه شهر در بخش شمال خرم دره علی الخصوص خیابان سوگند شد و از خبرنگاران خواست تا پیگیر حل این مشکل در سطح استانی شوند.

در بخش دیگری از این جلسه اعضای شورای شهر خرم دره نکاتی رابیان کردند که به اختصار به آنها اشاره می شود:

*-رجبی رئیس شورای شهر: در سطح شهر کارهای خوبی در حوزه ها و بخشهای مختلف انجام شده است از خبرنگاران می خواهم مثل همیشه در کنار شورا و شهرداری باشند و ما را در بحث خدمت رسانی مطلوب به مردم یاری نمایند.

*-طاهری نایب رئیس شورای شهر: از خبرنگاران دلسوز شهر می خواهم در مود توسعه شهر و عملکرد ادارات مختلف عدالت و انصاف را سرلوحه کارشان قرار دهند و در بحث فرهنگسازی نقش پر رنگتری داشته باشند.

*-ابوالفضل مرادی: برای شناساندن خرم دره در سطح کشور نیازمند اجرای برنامه های فرهنگی خاص هستیم که این امر با همکاری و مشارکت خبرنگاران میسر خواهد شد.

*سیده فریبا شرفی : در حل بسیاری از مشکلات نیازمند پیگیری خبرنگاران شهرستان از مسئولین استانی هستیم.

*-کمال اسدی:خبرنگاران با انعکاس دقیق مشکلات و اخبار نقش غیر قابل انکاری در پیشرفت شهر ایفا می کنند.

*افشین کریمی: از انعکاس دقیق و جامع مشکلات شهر توسط خبرنگاران عزیز که نشان از آگاهی و اشرافیت کامل خبرنگاران در مورد مسائل شهرستان دارد، کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

*محدثه مولایی: مشکلات شهرداری خرم دره مربوط به امسال نیست بلکه از قدیم الایم تلنبار شده است و حل آنها زمانبر می باشد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.