• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 10 September - 2024
2

مسیرهای تجمع فاضلاب نمونه ای از مکان های حضور پشه آئدس است

  • کد خبر : 83983
  • 08 مرداد 1403 - 13:34
مسیرهای تجمع فاضلاب نمونه ای از مکان های حضور پشه آئدس است
رییس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان خرم‌دره عنوان کرد : مسیرهای تجمع فاضلاب  نمونه ای از مکان حضور پشه آئدس  بیماری تب دنگی است

محمد هادی کاظمی در گفتگو با نبض سحر گفت: مسیرهای تجمع فاضلاب  نمونه ای از مکان حضور پشه آئدس  بیماری تب دنگی است که در این خصوص پیرو جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری خرمدره برگزار شد،بازدید مشترکی با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست،  شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری، امور منابع  آب و اداره آب و فاضلاب شهرستان از محل های تجمع فاصلاب در داخل و حاشیه شهر خرمدره انجام دادیم .

وی در ادامه گفت: شهرداری باهمکاری اداره امور منابع آب و آب و فاضلاب شهرستان را ملزم به پاکسازی آن مکان ها نمودیم، نمونه آن رودخانه کبیر بود که لایروبی و پاکسازی قسمتی از آن انجام شده و مابقی درحال انجام است.

رییس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان خرم‌دره با اشاره به مشاهده ازدیاد حشرات به ویژه مگس در داخل و حاشیه شهر خرمدره و وصول گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ و  تلفن اداره ، بلافاصله کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به انجام بازدیدهای میدانی و بررسی موضوع اقدام نمودند.

کاظمی افزود؛ در ابتدای امر،کانون ها و منشا حشرات شناسایی  و پس از هماهنگی لازم و دستور فرماندار شهرستان به عنوان رئیس کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان ، اکیپی از کارشناسان حفاظت محیط زیست ، شبکه بهداشت و درمان،  امور دام جهادکشاورزی  و شبکه دامپزشکی نسبت به انجام بازدید از کانون‌های انتشار مگس ها در داخل و حاشیه شهر اقدام وموضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسول ادامه داد : پس از بررسی های به عمل آمده مشکلاتی از قبیل عدم مدیریت زباله ها در داخل شهر ، عدم مدیریت پسماندهای جایگاه زباله شهری و روستایی ، سطل ها و جایگاههای زباله همچنین واحدهای صنعتی من جمله گاوداری بنیاد و… از کانون های اصلی تجمع مگس ها شناسایی گردید.

وی با بیان اینکه : پس از صدور اخطاریه های زیست محیطی لازم، نسبت به خاک پوشانی و سم پاشی پسماندها و به خصوص کودهای مایع  وجامد گاوداری بنیاد اقدام گردید.

رییس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان خرم‌دره عنوان کرد : جایگاه زباله قدیمی شهر خرمدره توسط شهرداری خرم دره به صورت کلی خاک پوشانی و جایگاه جدیدی در جوار همان جایگاه قبلی با ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب در حال احداث می باشد که بیش از دو سال جوابگوی زباله های شهری است .

کاظمی با اشاره به قضیه بوی نامطبوع بنیاد نیز اضافه کرد: طی یک سال گذشته ما درگیر این موضوع بودیم، سه چهار پایش در طی هر ماه از شرکت بنیاد رو داشتیم .

وی با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که انجام شد قسمت اعظم مشکل بوی بد بنیاد نیز حل و مابقی نیز تا چندماه آتی برطرف خواهد شد، افزود: واحد بنیاد را ملزم به خشک نمودن لاگونهای نزدیک شهر،  انتقال پسماندها و کودها به بالادست واحد و دور از شهر و راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب نمودیم که دوباره میتوانند از آن آب استفاده کنندکه این باعث جلوگیری از تشدید بحران آب و بازگشت آب تصفیه شده برای آبیاری درختان شرکت می شود.

این مقام مسئول در ادامه  تاکید کرد: در خصوص مسائل زیست محیطی شهرستان ، شهروندان می توانند با سامانه ۱۵۴۰ ما در ارتباط باشند و یا با شماره خود اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره ۳۵۵۳۱۹۶۰ تماس حاصل فرمایند.

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.