• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2
نماینده مجلس شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه:

ضرورت توجه به معیشت و رفاه مردم در دولت جدید

  • کد خبر : 83929
  • 03 مرداد 1403 - 10:29
ضرورت توجه به معیشت و رفاه مردم در دولت جدید
نماینده مجلس شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه گفت: ضرورت دارد به معیشت و رفاه مردم، بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه، ارتقای جایگاه و منزلت فرهنگیان ، استقرار شایسته سالاری و به‌کارگیری مدیران شایسته و کارآمد، برخورد با مدیران ناکارآمد، بررسی معیارها و علل حذف بعضی از پذیرفته شدگان ازمون استخدامی آموزش و پرورش به بهانه تحقیقات محلی ، افزایش کسورات دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، رفع کمبود شدید فضای آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش توجه جدی شود.

منصور علیمردانی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور محترم،مهار تورم و انجام اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر، توجه به تفاوت فاحش در آمد ها با خط فقر و تسریع در اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان, گامی عملی در راستای قدردانی از حضور و رای مردم به شما خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت  توجه به معیشت مردم گفت: ضرورت دارد به معیشت و رفاه مردم، بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه، ارتقای جایگاه و منزلت فرهنگیان  ، استقرار شایسته سالاری و به‌کارگیری مدیران شایسته و کارآمد، برخورد با مدیران ناکارآمد، بررسی معیارها و علل حذف بعضی از پذیرفته شدگان ازمون استخدامی آموزش و پرورش به بهانه تحقیقات محلی ، افزایش کسورات دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، رفع کمبود شدید فضای آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش توجه جدی شود.

نماینده مجلس شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه گفت: عدم پرداخت مطالبات پرسنل و پزشکان شاغل در استان زنجان، باعث کاهش انگیزه و کمبود قابل توجه پزشک و پرستار و کاهش کیفیت خدمات و نارضایتی مراجعه کنندگان و بیماران شده است. وزارت محترم بهداشت توجه داشته باشید که امنیت سلامت مردم از مهمترین ارکان امنیت کشور است و کم توجهی به آن قابل تحمل نخواهد بود.

علیمردانی افزود: سال‌هاست ، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله طرح هدایت فاضلاب شهرهای خرم‌دره و ابهر، سالن ورزشی سه هزار نفره و ۱۸ ساله شناط، احیای ۱۳۰۰ هکتار چمن بی نظیر و طبیعی سلطانیه و بازنگری در قوانین و ضوابط احداث خانه های کارگری و رفع مشکل کشاورزان و باغداران به آرزوی دست نیافتنی مردم نجیب و ولایتمدار شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش به نیروی ماهر ، تبدیل وضعیت آموزگاران خرید خدمات و قراردادی بعد از سالها تدریس در مناطق محروم و با حداقل دریافتی ، خواسته ای به حق از سوی این قشر زحمتکش است و لازم است با اولویت نسبت به استخدام آنها اقدام شود.

ابن نماینده مجلس گفت: امنیت شغلی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای رفاهی، خدمات بیمه ای جامعه کارگری نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن با مشکل مواجه است.
لازم است در جهت رفع این مشکلات و ساماندهی وضعیت این قشر زحمتکش و تجمیع این واحد با سایر واحدهای راه آهن  اقدام عاجل صورت پذیرد.

علیمردانی گفت: قطعی برق صنایع و کشاورزی حوزه انتخابیه اینجانب، بدلیل مقابله با کمبود برق در کشور ، برخلاف ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار، اجحافی بزرگ در حق صاحبان صنایع، کارگران، کشاورزان و اشتغال و درآمد پایدار منطقه است.

وی با اشاره به مسیر ابهر به قیدار گفت: جاده ابهر به قیدار بعنوان یکی از دغدغه های جدی مردم این دو شهرستان که باعث از دست رفتن جان تعداد کثیری از هموطنان شده است، و با توجه به تردد ، روزانه بیش از ۱۰ هزار خودرو و بعنوان یکی از راه های مواصلاتی استانهای کردستان و همدان به نقاط مرکزی کشور نیازمند توجه جدی و ارتقاء به راه اصلی و ساخت تونل و تعریض جاده است.

نماینده مجلس شهرهای ابهر، خرمدره وسلطانیه گفت: دو شرکت خدمات فروش خودرو در قزوین و البرز با کلاهبرداری چند ده هزار میلیارد تومانی، اموال مردم را به یغما برده اند ولی با کمال تاسف با وجود گذشت بیش از یک سال از تعطیلی این شرکت‌ها، هنوز اموال مردم به آنها بازگردانده نشده است،از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم با تشکیل یک کمیته ویژه اختلال اقتصادی، به دادخواهی مالباختگان برسند.

علیمردانی گفت: ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در جاده‌های پرحادثه حوزه انتخابیه اینجانب، دسترسی به خدمات ضروری را در مواقع تصادف با مشکل مواجه می‌کند و باعث به خطر افتادن جان مردم می شود. انتظار دارم در اسرع وقت برای حل این مشکل اقدام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های ایران به دلیل سوءمدیریت و عدم ارائه رشته‌های جدید و مورد نیاز بازار کار، عملاً با کمبود دانشجو و یا تعطیلی واحدهای آموزشی مواجه هستند. این امر موجب شده است تا بسیاری از جوانان مستعد کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند، این مهاجرت‌ها علاوه بر صدمات روحی و اجتماعی، بار سنگینی از هزینه‌ها را بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند و سرمایه‌های ملی را به هدر می‌دهد.

علیمردانی گفت: معافیت پزشکی در بسیاری از موارد به عنوان مانعی برای استخدام معاف شدگان از خدمت سربازی تلقی می‌شود. این موضوع باعث پایمال شدن حقوق اجتماعی این افراد شده و آنها را از حق داشتن شغل و کسب درآمد محروم می‌کند.

وی گفت: در سال‌های اخیر، شاهد تغییر کاربری گسترده اراضی به نام تعاونی‌های مسکن بوده‌ایم. اما متأسفانه، بسیاری از این زمین‌ها به جای تبدیل شدن به مسکن، به انبوهی از زمین‌های بلااستفاده تبدیل شده‌اند.

نماینده مجلس شهرهای ابهر، خرمدره وسلطانیه گفت: پیشنهاد می شود با سلب مالکیت از مالکان دارای زمین‌های مازاد، و واگذاری زمین‌های بلااستفاده تعاونی‌ها به افراد واجد شرایط و نیازمند ، رویکردی جامع و چندجانبه، در واگذاری زمین و احیای تعاونی‌های مسکن اتخاذ شود،لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب و اعمال نظارت دقیق بر فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، از تضییع حقوق صاحبان صنایع واقعی جلوگیری و به رونق تولید و اشتغال‌زایی در کشور کمک کرد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.