• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
0

برگزاری یادواره‌های شهدا، گامی در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های انقلاب

  • کد خبر : 83644
  • 20 خرداد 1403 - 11:24
برگزاری یادواره‌های شهدا، گامی در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های انقلاب

سردار ابراهیم جباری مشاور فرماندهی کل سپاه در برنامه یادوازه شهدای خرمدره درباره اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت جوانان به نسل جدید گفت: مجاهدت‌های جوانان ما در زمان‌های مختلف هرگز نباید فراموش شود. ما باید این مکتب، این فرهنگ، این تفکر، این اندیشه ناب و آن روح و ایمان و ایثار و مجاهدت را […]

سردار ابراهیم جباری مشاور فرماندهی کل سپاه در برنامه یادوازه شهدای خرمدره درباره اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت جوانان به نسل جدید گفت: مجاهدت‌های جوانان ما در زمان‌های مختلف هرگز نباید فراموش شود. ما باید این مکتب، این فرهنگ، این تفکر، این اندیشه ناب و آن روح و ایمان و ایثار و مجاهدت را در قالب‌های مختلف به نسل جوان و فرزندان عزیزمان منتقل کنیم،اگر اهتمام نورزیم، در حق این نظام و انقلاب جفا کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها، همین اجتماعات مانند یادواره شهدا است، ما باید مدرسه به مدرسه، خانه به خانه و مسجد به مسجد، آن فداکاری‌های لبریز از عشق را به مردم منتقل کنیم. با پخش بسته‌های فرهنگی، فیلم، کتاب، رمان و اجتماعات باید جوانان را با این فرهنگ و این تفکر آشنا کنیم.

جباری تاکید کرد: این وظیفه ما است که فرزندانمان را آگاه کنیم، این پیروزی ما در دفاع مقدس، در دفاع از حرم و شهدایی که در راه خدمت افتخار آفریدند، این شهدا حماسه‌آفرین هستند.

مشاور فرماندهی کل سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد ماه گفت: حضرت آقا فرمودند این اجتماع عظیم چند میلیونی در تهران، تبریز، مشهد، قم و زنجان این انقلاب را بیمه کرد و اقتدار نظام ما را به جهانیان نشان داد.

جباری افزود: این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در دفاع مقدس، در جبهه مقاومت و دیگر عرصه‌ها حاصل نمی‌شد مگر با ایمان، اخلاص، شجاعت، صداقت و آن روح قرآنی و ولایتمداری این عزیزان،این‌ها در محضر خدا صادق بودند. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: وقتی خدا صداقت شما را دید، دشمنان شما را خوار و ذلیل کرد و شما را پیروز کرد.

وی خطاب به جوانان گفت: ایمان که در وجود این انسان‌های بزرگ و مادران و همسران شهدا که این جوانان را برای اسلام و انقلاب تربیت کرده‌اند باید در بین همه مردم باشد، برای ما، ایمان مهمترین عامل قدرت و شجاعت یک رزمنده است، وقتی یک جوان و رزمنده به منبع اصلی قدرت متصل باشد، از هیچ قدرتی نمی‌ترسد.

مشاور فرماندهی کل سپاه در ادامه افزود: حوادثی در این چند ساله برای اسلام افتاده که ما باید از آن‌ها عبرت و درس بگیریم، متاسفاه تا کنون ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در فلسطین و غزه قطعه قطعه شده‌اند، این قضیه مال الان نیست، هفتاد و پنج سال است که این مردم مصیبت می‌کشند،این مردم امروز آمده‌اند تا نجات پیدا کنند.

جباری در پایان گفت: درک آمریکایی‌ها از رویارویی با ما این بود که در تحلیل این حوادث، جنگ‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای سنگین، ایران دوام نمی‌آورد و ساقط می‌شد، اما به برکت امامین فرزانه انقلاب، مردم فداکار و وفادار که در شهادت شهیدان خدمت و حاج قاسم چه کردند، در شهادت حاج قاسم، در تهران هفت میلیون جمعیت برای بدرقه حاج قاسم به بهشت آمدند.

یادواره شهدای خرمدره در مسجدامام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.