• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2

خرمدره پیشگام در طرح شهر بدون دخانیات، هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات

  • کد خبر : 83575
  • 08 خرداد 1403 - 14:03
خرمدره پیشگام در طرح شهر بدون دخانیات، هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات
مسئول واحد بهداشت محیط  شیکه بهداشت و درمان خرمدره گفت: شهر خرمدره و روستای رحمت اباد به عنوان شهرو روستای هدف بدون دخانیات از سمت وزارت بهداشت انتخاب شده است که از سال 99 برنامه های بسیار زیادی در راستای کاهش مصرف دخانیات در این شهر و روستا انجام شده است.

 

فهیمه حیدری درگفتگو با نبض سحر گفت: هفته ملی مبارزه با دخانیات با شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» برگزار می شود  که  شبکه بهداشت و درمان خرمدره نیز برنامه های متنوعی در این خصوص در حال اجرا دارد.

وی دخانیات را یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی، عروقی دانست و گفت: باید برای جلوگیری از گسترش مصرف آن در جامعه برنامه های آموزشی افزایش یابد،تا همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از مضرات آن آشنائی پیدا کنند.

مسئول واحد بهداشت محیط  شیکه بهداشت و درمان خرمدره تصریح کرد: شهر خرمدره و روستای رحمت اباد به عنوان شهرو روستای هدف بدون دخانیات از سمت وزارت بهداشت انتخاب شده است که از سال ۹۹ برنامه های بسیار زیادی در راستای کاهش مصرف دخانیات در این شهر و روستا انجام شده است.

حیدری گفت: اجرای طرح شهر بدون دخانیات با چشم انداز ۵ ساله تا افق ۱۴۰۴ وبا هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر و روستا خواهد بود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات یک مسئولیت همگانی است همه قشرهای جامعه با نهادهای بهداشتی در راستای تحقق این امر باید تلاش کنند که در این بین از نقش خانواده‌ها نباید گذشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش سیگار برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع بوده و در صورت مشاهده جریمه های سنگینی برای فروشندگان خواهد داشت گفت:  شهروندان در صورت مشاهده فروش سیگار به زیر ۱۸ سال با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس حاصل فرمایند.

حیدری در ادامه به برنامه های اجرا شده و قابل اجرا در هفته بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی در سطح شهرو روستاها برگزار می شود که انتظار همکاری مردم و مسئولان شهر را داریم.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.