به گزارش نبض سحر، اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم دره با دستور کار بررسی اعتبارات پیشنهادی تملک دارایی های سرمایه ای و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور سهم شهرستان خرم دره در سال ۱۳۹۶ روز شنبه ۰۳/۰۴/۹۶ به ریاست آقای محمدی فرماندار خرم دره و با حضور مدیران دستگاه های شهرستان، نمایندگان و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان و سایر مدعوین در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تشکیل شد.
فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم دره در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر و تشکر از اعضای محترم جلسه، کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، سهم شهرستان خرم دره در سال ۹۶ را بالغ بر مبلغ ۱۸۳,۷۹۰ میلیون ریال عنوان نموده و رشد ۷۷ درصدی میزان اعتبارات مذکور نسبت به سال ۹۵ را حائز اهمیت برشمرد.
محمدی با بیان اینکه با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این دولت بسیاری از مشکلات مرتفع شده است اظهارکرد: طی سالهای ۸۶و۸۷ اعتبارات کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود که این میزان به کمتر از ۵۰ میلیارددلار در سالجاری رسیده است.
فرماندار خرم دره با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی و لزوم تطبیق دستگاههای اجرایی با شرایط موجود، بر اجرای پروژه های مصوب با حداقل اعتبار و بازدهی مناسب تاکید کرد.
رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم دره همچنین پیشنهاد طرح ها و پروژه های ضروری شهرستان توسط دستگاههای اجرایی و پیگیری جذب اعتبار از محل ملی را خواستار شد.
در خاتمه پروژه های پیشنهادی شهرستان در قالب ۲۰ فصل، ۴۷ برنامه و ۹۷ پروژه “به شرح جدول پیوست” پس از بحث و بررسی توسط مسئولین دستگاه های شهرستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و اخذ نظرات کارشناسان مربوطه مورد تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم دره قرار گرفت و مقرر گردید هر یک از دستگاه های اجرایی در اسرع وقت نسبت به پیگیری و تبادل موافقتنامه و اجرای پروژه های مرتبط اقدام نمایند.
در ابتدای این جلسه نیز اکبری به عنوان دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان خرم دره ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات شهرستان های استان و همچنین تبیین الزامات قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و تاکید بر اعمال دقیق دستورالعمل قانون مذکور با هماهنگی و اظهار نظر دستگاه های اجرایی، پروژه های پیشنهادی شهرستان خرم دره را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.