• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4

آزادگان خرمدره تجلیل شدند/گله مندی آنان از برخی مسئولین شهر+تصاویر

  • کد خبر : 51441
  • 26 مرداد 1395 - 14:35
آزادگان خرمدره تجلیل شدند/گله مندی آنان از برخی مسئولین شهر+تصاویر

مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان خرمدره عصر امروز در سالن اجتماعات آموزش و پروش شهرستان با حضور مسئولین وآزادگان برگزار شد.

 

به گزارش نبض سحر، مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان خرمدره  به همت اداره بنیاد شهید شهرستان عصر امروز در سالن اجتماعات آموزش و پروش شهرستان با حضور مسئولین وآزادگان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه خرمدره با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که فرمودند: صبر و استقامت آزادگان ، به اسلام آبرو بخشید، این روز را به تمام آزادگان تبریک گفت.

وی گفت: به همت شما ایثارگران،جانبازان ، آزادگان و شهدای گرانقدر ذره ای از خاک این کشور در دست دشمن قرار نگرفت و امروز شاهد پیشرفت روز افزون در کشور هستیم و باید توجه داشته باشیم که سلاح امروز همه ما کارآفرینی،قلم، فکر و خدمت به مردم است که باید این مسیر را ادامه دهیم.

امام جمعه خرمدره گفت: مسئولین باید با افتخار به خدمت گذاری به مردم فعالیت کنند و به این خدمت گذاری هم افتخار بکنند.

IMG_0467

یکی از آزادگان شهرستان خرمدره در خصوص دوران اسارت خود گفت: در اسارت تمام این بچه های که  یک سال ،دوسال یا ۸ سال  خوابیدن در یک اتاق یک متر با عرض ۵۰ سانت به روی پهلوی کار آسانی نیست.

یعقوب بابائی گفت: در روز دو قرص نان جیره ما بود که آن را هم  جلوی اردوگاه در گرما نگه می داشتند تا بیات و خشک شود و می گفتند که اسیر ایرانی نباید نان تازه بخورد.

وی گفت: اسارت دندان کشید نبدون بی حسی، اسارت یعنی با بلوک کمر شکستن و قطع نخاع شدن، اسارت یعنی شکنجه شدن  و انتظار شکنجه شدن هم درد داشت.

بابائی گفت: دوری از خانواده جای خود، در یک جا ماندن خودش به نوعی شکنجه بود ولی متاسفانه آزاده ، جانباز و خانواده شهید ساعت ها پشت در اتاق مسئولین به انتظار می نشیند تا ملاقاتی داشته باشد، آن هم اگر بتواند ملاقات کند یا خیر و درخواست داریم مسئولین یک روز در هفته را وقت ملاقات با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا قرار بدهند.

وی  با اشاره به اینگه حضور آزادگان در جلسات شهرستان کمرنگ شده و گفت: امیدوارم این جلسات تکرار شود و تنها در یک روز خلاصه نشود و سالی چند بار آزادگان را دعوت کنند و اگر این شهدا و مقاومت جانبازان و آزادگان نبود ما امروز در این مراسم نمی توانستیم دور هم جمع شویم.

فرماندار خرمدره در این جلسه اظهار داشت:  خاطرات و زندگی نامه اسیران شهرستان خرمدره به صورت یک کتاب آورده شود تا اثری ماندگار در شهرستان خرمدره باقی بماند.

جمشید شیخی گفت: هر مسئولی که شما را پشت در اتاقش نگه بدارد، کار اشتباه و غلطی انجام داده است و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در پایان این مراسم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم دره  با اهدای لوح و هدیه از آزادگان تجلیل به عمل آورد..

 

IMG_0464 IMG_0470

IMG_0504 IMG_0487 IMG_0484

 

انتهای پیام/تهیه و تنظیم خبر: حمداله مرادی

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.