• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

مصرف سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در خرم دره/ مردم در مصرف آب صرفه جوئی کنند

  • کد خبر : 51080
  • 19 مرداد 1395 - 12:01
مصرف سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در خرم دره/ مردم در مصرف آب صرفه جوئی کنند

رئیس اداره منابع آب خرم دره گفت: سالانه حدود ۲۸۸ میلیون متر مکعب آب در این شهرستان مصرف می شود.

مرتضی بیگ محمدی در گفتگو با نبض سحر ضمن سفارش به صرفه جوئی در مصرف آب  اظهار داشت:  اطلاع رسانی در  مورد تمدید ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیر زمینی محدوده مطالعاتی دشت ابهررود به مدت ۵ سال دیگر تا تاریخ ۲۱ آذر سال ۹۹ اشاره کرد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر۲۸۸ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در شهرستان وجود دارد گفت: از این تعداد  ۱۹۱ حلقه چاه عمیق در بخش های مختلف صنعت،کشاورزی و آب شرب فعال است ، که  ۱۷۷ مورد از این چاهها دارای پروانه بهره برداری و بقیه در مرحله تعیین تکلیف است.

رئیس اداره منابع آب خرم دره با بیان اینکه سالانه بیش از ۹۶ میلیون متر مکعب آب در این شهرستان مصرف می شود، عنوان کرد: ۱۳۴ حلقه چاه عمیق به کنتور هوشمند آب و برق مجهز هستند.

وی همچنین به آخرین جلسه منابع آب شهرستان اشاره کرد و گفت: در هفتمین جلسه  شورای حفاظت از منابع آب منابع  شهرستان مقرر شد برای مقابله با خشکسالی و گذر از بحران آب شرب درسالهای آتی ،افق توسعه شهری و رشد جمعیت نیز در نظرگرفته شود و نیاز آبی شهرستان در حوزه مذکور از طریق ادارات آبفا و آبفار جهت اخذ تخصیص منابع آب شرب به اداره منابع آب شهرستان اعلام شود.

  بیگ محمدی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم دره بیش از ۶۱ درصد  آب در بخش کشاورزی مصرف می شود ،افزود: باید با فرهنگ سازی مصرف درست آب و همچنین  مدیریت برداشت از آب های زیر زمینی و نیز بهره گیری از سیتم های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت زمینه کاهش مصرف آب فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه  آب های زیرزمینی بسیار با ارزش بوده و بیشترین منابع آب در سطح کره زمین محسوب می شود، اظهار کرد:  آب گنجینه مشترک انسان هاست که باید به نسل های بعدی سپرده شود و نباید با  مصرف غلط و غیر اصولی آب ، آیندگان را از این نعمت گرانقدر محروم سازیم. photo_2016-08-09_12-28-47

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.