• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران زنجان

  • کد خبر : 50938
  • 17 مرداد 1395 - 10:34
بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران زنجان

مدیرکل ارشاد و فرهنگ و اسلامی استان زنجان گفت: بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران زنجان است.

 

ناصر مقدم در گفت و گو با نبض سحر گفت: خانه مطبوعات استان زنجان  بر اساس انجمن هیئت مدیره، خانه مطبوعات  مکلف است این خانه را اداره کند و  نسبت به عضوگیری وانجام فعالیت ها بر اساس اساسنامه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در خصوص عدم سازماندهی مناسب خانه مطبوعات استان گفت: من هم قبول دارم تا حدودی این  قضیه در استان به خوبی مدیریت نشده آن هم یک بخش به ثبت این خانه  که به خاطر مکانیزه شدن ثبت با مشکلاتی جدی مواجه بود تا اینکه اخیرا این کار انجام شده، یک اتاق با تجهیزات کامل در فرهنگسرای امام خمینی زنجان  در اختیار آنان قرار گرفته که امیدواریم بعد روز خبرنگار کار عضو گیری شدت و سرعت انجام شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ و اسلامی  گفت: در استان زنجان  ۶۱ نشریه داریم که به صورت روزنامه، هفته نامه ، دوهفته نامه ، گاهنامه ، فصل نامه و ماهنامه منتشر می شود واز این تعداد  ۳  مورد آن روزنامه است و  ۲۵ مورد هم هفته نامه و دوهفته نامه و  بقیه هم اکثرا به صورت فصل نامه  ، ماهنامه و فصل نامه منتشر می شود که  امیدواریم ظرف چند ماهه آینده این تعداد را به بیش از ۷۰ نشریه  برسانیم و نمایندگی خبرگزاری ها ۱۲ مورد است که  پنج سایت خبری نیز در استان مشغول به فعالیت  هستند.

photo_2016-08-07_10-46-15

مقدم  همچنین در مراسم تقدیر از خبرنگاران شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت حل مشکلات این قشر از جامعه، اظهار کرد: باید حمایت‌های لازم از خبرنگاران برای انجام رسالت اصلی آنها صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات در استان، عنوان کرد: فراخوان دومین جشنواره مطبوعات زنجان تیرماه امسال منتشر و پس از پایان مهلت ارسال آثار بیش از ۴۳۰ اثر به جشنواره رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیمه خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر به شمار می‌رود، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که خبرنگاران با آن مواجه‌اند و در اغلب مراسم‌های روز خبرنگار نیز مطرح می‌شود، بیمه‌ خبرنگاران است و این امر در حالی است که هیچ محدودیتی از سوی ارشاد برای بیمه خبرنگاران وجود ندارد.

مقدم با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی همه خبرنگاران فعال استان از بیمه، تصریح کرد: بر اساس قانون مطبوعات مشخص شده است که همه مدیران مسئولان خبرگزاری‌ها و نشریات ملزم به بیمه خبرنگاران خود هستند.

این مسئول با تاکید براینکه سیاست وزارت ارشاد در این باره مبتنی بر این است که خود مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها نسبت به بیمه خبرنگاران خود اقدام کنند، تصریح کرد: بر این اساس دولت صد درصد بیمه را پرداخت می‌کند به شرط آنکه پس از واریز حق بیمه در سایت معاون مطبوعاتی قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه مطبوعات همزمان با هفته دولت خبر داده و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی برای همه اهالی رسانه و مطبوعات برای نشان دادن توانمندی‌های آنان است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان خرم‌دره دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های این شهرستان حضور پررنگی در نمایشگاه امسال برای نمایش توانمندی‌های خود در سطح استان داشته باشند.

در ادامه این مراسم نیز مدیرمسئول سایت خبری نبض سحر خرم دره به نمایندگی از خبرنگاران با بیان اینکه ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خدا ترس است، عنوان کرد: در مقابل، سخن‌چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آن‌ها بیزاری می‌جوید. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه‌های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.

حمدالله مرادی با بیان اینکه رسانه به عنوان واسطه بین مردم، واقعیت‌ها و رویدادها بایستی آینه وفادار رخدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره باشد، افزود: خبرنگار به عنوان چشم بیدار و هوشیار جامعه در دستیابی به حقایق و واقعیت‌‌ها رسالتی بس خطیر بر عهده دارد و کانون این اهمیت، صداقت و قابل اعتماد بودن خبرنگار و رسانه است. زیرا حق مردم در دستیابی به اطلاعات سازنده و مفید نخستین اصل بین‌المللی اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر خبرنگاران در شهرستان خرم‌دره به صورت افتخاری و بدون هیچ درآمدی مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: این خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند ولی افسوس که همان مسئولانی که به دنبال درج اخبار خود در مطبوعات و رسانه‌ها هستند به این قشر جامعه توجهی نمی‌کنند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه اگر همین خبرنگاران نباشند عملکرد مسولان در هیچ جایی به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود، اظهار کرد: خبرنگاران درآمد آن‌چنانی ندارند و به خاطر علاقه و ادای تکلیف در برابر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به قلم می‌شوند و اخبار را در اختیار مردم می‌گذارند و با پیگیری مطالبات مردم درصدد رفع مشکلات آنان هستند.

مرادی گفت: مشکلات خبرنگاران هر سال در یک روز که به عنوان روز خبرنگار است، توسط خود آنان مطرح می‌شود و مسئولان هم با وعده‌های خود به آنان این روز را به پایان می‌رسانند ولی باز این خبرنگاران هستند که علی‌رغم بی‌مهری برخی مسئولان به کار خود با عشق و علاقه ادامه می‌دهند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=50938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.