• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2

جای خالی مبلمان شهری در خرم دره+ تصاویر

  • کد خبر : 47098
  • 28 فروردین 1395 - 9:44
جای خالی مبلمان شهری در خرم دره+ تصاویر

نبود پارک و شهربازی منجر سده است که مردم رو به حداقل فضای سبز میادین شهر بیاورند و برای تفریح خود از این محل ها استفاده کنند که باز خود این مکان ها مشکلات خاص خود را دارند.

به گزارش نبض سحر، با گرم تر شدن هوا، مردم رو به طبیعت و فضای با نشاط می آورند ونیاز به شاد بودن و تفریح کردند دارند و به همین منظور مردم خرمدره به حداق فضای سبز موجود در شهر و میادین اکتفا می کنند و برای تفریح به این محل ها مراجعه می کنند و برای نمونه فضای داخلی میدان امام حسین(ع) است که بیشتر مورد توجه کهن سالان و بازنشسته گان می باشد.

و به دلیل عدم وجود مبلمان شهری بر روی سنگ های حاشیه میدان می نشینند و با کشیدن طرح بازی “دوز” بر روی سنگ های آن خود را سرگرم می کنند.

رفاه حال شهروندان و آسایش آنان در گرو داشتن شهری با مؤلفه های استاندارد شهری است و چشم انداز مناسب شهری در آرامش شهروندان موثر است.

مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگاه‌ها، نمادها و عناصری گفته می شود که در فضای باز نصب می‌شوند و مورد استفاده عمومی قرار دراند نقش طراحی مبلمان شهری، همان برقراری ارتباط بصری مناسب بین طرح و انسان است و نقش دیگر آن این است که وظیفه زیباسازی محیط را بر عهده دارد.

مبلمان شهری آینه‌ای از فرهنگ شهر است، که از انواع این مبلمان می توان به صندلی‌ها و نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی، المان ها و نمادهای شهری، روشنایی مطلوب محیط شهری، رنگ آمیزی‌ها سطح شهر واشاره کرد، که خصوصیات منحصر به فرد هر کدام از این مبلمان‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که با طراحی درست و مناسب هر کدام از آنها با توجه به خصوصیات و نحوه مکان‌‌‌یابی مناسب آنها، می توانند در جهت تأمین نیاز شهروندان و القاء هویت آنها نقش مؤثری را ایفا کنند.

به همین دلیل مبلمان شهری می‌تواند نقش مهمی در افزایش جذابیت برای گردشگران و به تبع آن توسعه گردشگری شهری را به همراه داشته باشد.

باید گفت برای رسیدن به توسعه پایدار توجه ویژه به مبلمان شهری با طراحی‌های جدید امری ضروری است.

خرمدره (۵)

خرمدره (۷)

خرمدره (۲)

خرمدره (۳)

خرمدره (۴)  خرمدره (۹)

خرمدره (۱۰)

خرمدره (۱)

خرمدره (۸)

عکاس: ابوالفضل مقدم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=47098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.