• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

نام نویسی ۶ نفر در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ابهر ، خرمدره و سلطانیه

  • کد خبر : 43262
  • 28 آذر 1394 - 22:38
نام نویسی ۶ نفر در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ابهر ، خرمدره و سلطانیه

اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ستاد های انتخاباتی کشور در فرمانداری‌ ابهر آغاز شد که تا کنون ۶ نفر از توانستند برای دهمین دوره مجلس ثبت نام کنند. به گزارش نبض سحر به نقل از ابهر۲۴ ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از […]

اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ستاد های انتخاباتی کشور در فرمانداری‌ ابهر آغاز شد که تا کنون ۶ نفر از توانستند برای دهمین دوره مجلس ثبت نام کنند.

به گزارش نبض سحر به نقل از ابهر۲۴ ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد و تا جمعه (۴ دی) ادامه خواهد یافت.

صبح امروز کاندیدا های نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ثبت نام خود را آغاز کردند که امروز آقایان محمد عزیزی، حجت الله عسگری ، بهرام صدری، تقی عباسی جماعت، نصرت علی پور، و خانم مهسا خداوردی ثبت نام خود را تکمیل کردند.

IMG_1783

گفتنی است نخستین داوطلب زن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سطلطانیه با حضور در فرمانداری ابهر نام نویسی کرد.

مهسا خداوردی داوطلب نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

IMG_1770

فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از ۲۸ آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی ۱۰ روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا ۵ اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مدنظر این دوره ۲۹۰ نفر است که در حال حاضر ۲۸۷ نماینده به دلیل فوت سه تن از نمایندگان در مجلس حضور دارند.

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات،‌ داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید دارای شرایط زیر باشند: ۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. ۲- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. ۳- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه. ۴- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن. ۵- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه. ۶- سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی. ۷- حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام.

IMG_1762

IMG_1764

IMG_1787

IMG_1789

IMG_1808

IMG_1817

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=43262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. فقط دکتر محمدرضا خانمحمدی تلاشگر بی ریاعاری از هرگونه لابی گری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.