• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
3

لغو تحریم‌ها گام مهمی در زمینه تک‌نرخی شدن ارز است

  • کد خبر : 41270
  • 05 آبان 1394 - 21:48
لغو تحریم‌ها گام مهمی در زمینه تک‌نرخی شدن ارز است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ارز در کشور ما دو نرخی است که لغو تحریم‌ها می‌تواند نقش موثری در تک‌نرخی شدن ارز داشته باشد. نبض سحر: رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنایع و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و سلطانیه عنوان کرد: صنعت […]

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ارز در کشور ما دو نرخی است که لغو تحریم‌ها می‌تواند نقش موثری در تک‌نرخی شدن ارز داشته باشد.

نبض سحر:

رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنایع و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و سلطانیه عنوان کرد: صنعت یکی از بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را از تحریم و تورم دید.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان از تحریم به ویژه در حوزه اقتصاد این بود که کشور را از لحاظ اقتصادی فلج کرده و اقتصاد ما را به اقتصادی زمین خورده مبدل کند که در سایه منویات مقام معظم رهبری و تلاش همگانی در این عرصه دشمن به آرزوی خود دست نیافت.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه استان زنجان از نظر فعالیت صنایع و معادن وضعیت مطلوبی دارد، عنوان کرد: حل شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیاز به عزم جدی و تلاش مضاعف دارد.

 

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات باید بخش خصوصی به ویژه صنعت‌گران از ظرفیت‌های موجود در مجلس که نمونه آن شورای گفت‌وگو است استفاده کند.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گام موثری در رفع مشکل بیکاری جامعه به ویژه جوانان است، یادآور شد: جوانان سرمایه اصلی هر کشور هستند و باید توجه ویژه‌ای در زمینه رفع مشکل بیکاری آنان وجود داشته باشد، زیرا جوانی که بیکار است در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دو نرخی بودن ارز گاهی باعث بروز مشکلاتی در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها گام موثری در راستای تک‌نرخی شدن ارز است.

 

در ادامه این جلسه، نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با تاکید بر اینکه همه مسولان سه شهرستان باید در راستای حل مشکلات منطقه تلاش کنند، عنوان کرد: مشکلات منطقه متعلق به همه است و همه در حل مشکلات ذی‌نفع هستند.

 

محمدرضا خان‌محمدی اظهار کرد: از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار شهرک‌های صنعتی که در استان از اعتبارات ملی هزینه شده است ۱۳ میلیارد تومان یعنی ۵۲ درصد در سه شهرستان هزینه شده است که این امر حاصل زحمات بی‌منت مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه توسعه صنعتی یکی از محورهای اصلی توسعه استان است، عنوان کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی بحث توسعه صنعتی را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا بخش تولید نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد.

 

ناصر فغفوری با اشاره به مهم‌تربن مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار کرد: از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی ازسوی ارگان‌های دولتی، کمبود نقدینگی برای تامین سرمایه در گردش، کوتاه بودن مدت بازپرداخت تسهیلات، عدم هم‌خوانی منابع مصارف بانک‌ها و بالا بودن نرخ تسهیلات اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با احتساب بخش خدمات و معدن، ۶۰ درصد اشتغال استان به صنعت و معدن اختصاص دارد.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره هم با بیان اینکه این شهرستان با ۱۴ درصد نرخ بیکاری بالاترین آمار بیکاری استان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان، مهاجرپذیر بودن و تکیه بر اقتصاد کشاورزی است.

 

جمشید شیخی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خرم‌دره از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر این شهرک با سه فاز و در ۳۳۱ هکتار در حال شکل‌گیری است که برای تکمیل فاز دوم و سوم آن نیاز به اعتبارات ویژه دولت در تکمیل و زیرسازی داریم.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان خرم‌دره، یادآور شد: از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به نداشتن نقدینگی برای تامین سرمایه در گردش، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، مشکل در صادرات به خاطر نوسانات ارز و عدم به روز بودن خط‌های تولید شرکت‌های تولیدی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=41270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام عنوان کردید مشکلات سه شهرستان ولی آیا مسئولان آنها نبودند که اطلاع رسانی کنند بگویند که ما مشکل بیکاری نداریم کارخانجات خودمان را به نحو احسن داریم که هیچ!!!! از ورود کارخانجات به سایر استانها هم جلوگیری و به شهرخود سرازیر کردیم ???مسبب بیکاری در خرم دره و مهاجرت از سایر مناطق به شهرخود شدیم و حصاری دور این شهر همسایه کشیدیم ??و از هر لحاظ لگد به بختشان زدیم و سر انجام کاری کردیم که سالها در حسرت پیشرفت و توسعه باقی بمانند واز همه مهم تر نفوذی های داریم که مانع پیشرفتشان باشند !??و حتی تا آنجا پیش رفتیم که مسئولان بومی شان نیز کاری از دستشان بر نمی آید و در حل مشکلاتشان عاجز و درمانده اند !!!
    آقای خانمحمدی ما گفتیم آقایان بادست پر می آیند یا لااقل نوید ایجاد شرکتهای بزرگ در شهرک خرم دره رامی دهند ! فرصتی نیست ??

  2. ای بابا اینم اینارو اورده دو باره رای بگیره چهارسال کجابود

  3. سه شهرستان,!!!!!!اهان موضوعه رایه نه بیکاری بچه های خرم دره ابهرمگه چقدربیکارداره به همت مهدوی یاسلطانیه اقای نماینده تو مال خرم دره ای ابن جوونابه یه امیدی بتو رای دادن فعالیت کردن قولهای انتخاباتی بادت رفته

  4. حرش و جوش چی رو میخورین
    فایده نداره هرچی بگیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.