• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
3

امام جمعه خرمدره: سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) را سرلوحه زندگانی خود قرار دهیم

  • کد خبر : 28579
  • 15 اسفند 1393 - 18:53
امام جمعه خرمدره: سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) را سرلوحه زندگانی خود قرار دهیم

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته خرم‌دره ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: عظمت و مقام حضرت فاطمه (س) در روز قیامت چنان است که خداوند به خاطر فاطمه به دوستان آن حضرت نیز مقام شفاعت می‌دهد. امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه اگر امروز دین اسلام پابرجاست به برکت […]

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته خرم‌دره ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: عظمت و مقام حضرت فاطمه (س) در روز قیامت چنان است که خداوند به خاطر فاطمه به دوستان آن حضرت نیز مقام شفاعت می‌دهد.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه اگر امروز دین اسلام پابرجاست به برکت حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: همه ما باید سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) را سرلوحه خود قرار دهیم و از آن حضرت تبعیت کنیم.

حسینی گفت: حضرت “زهرا “نامیده شد، زهرا به معنایی درخشنده وقتی که حضرت زهرا به عبادت می ایستاد نور آن حضرت عالم رادرخشان می کرد.

وی همچنین دراز منزلت و جایگاه آن حضرت مطالبی را عنوان کرد و گفت:  “عن اللّه تبارک و تعالی : یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما؛ أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم ”

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا ویژگی‌های فراوانی دارند، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س) بصیرت ایشان در دین و دفاع از ولایت است که باید به الگوی مسلمانان و رهروان آن حضرت تبدیل شود.

حسینی در ادامه با اشاره به روز ۱۵ اسفند روز درختکاری ادامه داد: در دنیای صنعتی امروز باید بیش از پیش به درخت و درختکاری و منابع طبیعی اهمیت دهیم و در حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنیم.

وی با اشاره به روز ۲۰ اسفند ماه روز ملی راهیان نور تصریح کرد: کاروان‌های راهیان نور موجب می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان و آحاد ملت ایران با رشادت‌ها و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

امام جمعه خرم‌دره  با اشاره به هفته نیکوکاری گفت: همه ملت باید در آستانه سال جدید با حضور در  پایگاه‌های نیکوکاری به یاری محرومان جامعه بشتابند.

وی: ۱۹ اسفند ۱۲۷۵ شهادت سید جمال الدین اسدآبادی را گرامی داشت.

انتهای پیام

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=28579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.