• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

استقرار آزمایشگاه کیفی آب درمنطقه منوط به مکان یابی مناسب است

  • کد خبر : 25700
  • 29 دی 1393 - 22:36
استقرار آزمایشگاه کیفی آب درمنطقه منوط به مکان یابی مناسب است

در جلسه بررسی تامین آب شرب روستایی و امور آبفار شهرستان خرم دره بر ضرورت دارا بودن آب از کیفیت خوب تاکید شد و استقرار آزمایشگاه کنترل کیفیت آب دریکی منطقه منوط به مکان یابی مناسب شد . به گزارش نبض سحر، جلسه امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان با حضور مدیر کل امور آب و فاضلاب […]

در جلسه بررسی تامین آب شرب روستایی و امور آبفار شهرستان خرم دره بر ضرورت دارا بودن آب از کیفیت خوب تاکید شد و استقرار آزمایشگاه کنترل کیفیت آب دریکی منطقه منوط به مکان یابی مناسب شد .

به گزارش نبض سحر، جلسه امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان با حضور مدیر کل امور آب و فاضلاب روستایی استان زنجان،فرماندار خرم دره ،بخشدار مرکزی و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

شیخی فرماندار شهرستان خرم دره در این جلسه  با بیان اینکه جلوگیری از برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی یکی از سیاست های اصلی دولت است، عنوان کرد :اتخاذ تدابیر دولتی در این زمینه به تنهایی کافی نیست بلکه مشارکت مردم  نیز در این راستا باید وجود داشته باشد تا از صدمات جبران ناپذیر ناشی از کم شدن آبهای زیرزمینی در سالهای آینده جلوگیری شود

فرماندار شهرستان خرم دره درادامه با تاکید بر حمایت از مشارکت های مردمی درتمام زمینه ها، اظهار داشت: هدف ازمشارکت های مردمی تنها مشارکت در امور مالی نیست بلکه منظور از این امر مشارکت در تمامی زمینه ها به ویژه حفظ و نگهداری پروژه ها بعد از بهره برداری آنهاست.

شیخی یادآور شد: باید مصرف درست از منابع آبی به ویژه آب شرب در جامعه فرهنگسازی شده و هرکس به نوبه خود تلاش کند آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهد . 

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم دره  با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اعتبار امسال شهرستان به روستاها اختصاص یافته است، افزود :تمام تلاشها بر این است که حمایت های همه جانبه از روستاییان صورت گرفته و نیازهای آنها برطرف شود  تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه نیز “مهام فر” مدیرکل امور آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، مشارکت مردم در محافظت از آبهای زیرزمینی را از ضروریات عنوان کرده و گفت: در حال حاضر بیشترین  آب مصرفی و هدر رفت آب  در کشور ما در بخش کشاورزی  رخ می دهد و تنها ۱۰ درصد از آبهای موجود در کشور  صرف شرب و صنعت می شود.

مدیرکل امور آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه از محل های مختلف اعتبارات تاکنون بالای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب روستایی مصوب شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد :عملیات اجرایی پروژه ها باید متناسب با  تخصیص ها باشد.

این مقام مسول با تاکید براینکه کیفیت آب به علت رابطه مستقیم داشتن با سلامتی انسانها باید مطلوب باشد ،بیان کرد: در تلاش هستیم که به طور مجموع در یکی از شهرستانهای ابهر، خرمدره یا سلطانیه آزمایشگاه دایمی کنترل کیفیت آب مستقر شود که استقرار این آزمایشگاه نیز منوط به مکان یابی است.

در ادامه این جلسه نیز بخشدار مرکزی شهرستان خرم دره  با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان اعتبار به  آبفار  شهرستان اختصاص داده شده است، گفت : تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مشکل آب روستاهای شهرستان حل شود  .

انتهای پیام/منبع: روابط عمومی فرمانداری

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=25700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.