• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

مسئولیت کانونهای مساجد، پیوند زدن فرهنگ با مسجد است

  • کد خبر : 25147
  • 20 دی 1393 - 9:28
مسئولیت کانونهای مساجد، پیوند زدن فرهنگ با مسجد است

مرتضی مقدمی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: مسئولیت کانونهای مساجد، پیوند زدن حوزه فرهنگ با مساجد است. به گزارش نبض سحر، نشست مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خرم دره با مسئول دبیرخانه مساجد استان زنجان در محل شهرداری با حضور امام جمعه و سایر مسئولین برگزار شد. مرتضی […]

مرتضی مقدمی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: مسئولیت کانونهای مساجد، پیوند زدن حوزه فرهنگ با مساجد است.

به گزارش نبض سحر، نشست مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خرم دره با مسئول دبیرخانه مساجد استان زنجان در محل شهرداری با حضور امام جمعه و سایر مسئولین برگزار شد.

مرتضی مقدمی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اظهار داشت: در استان زنجان ۲۵۰ کانون فعال می باشد و در شهرستان خرم دره نیز ۲۰ کانون در حال حاضر در حال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: امروز فرهنگ باید در اولویت باشد و با فرهنگ است که جان انسان و روح انسان متعالی می شود و به اوج می رسد .

مقدمی گفت:فرهنگ بدون مذهب جوابگو نخواهد بود و این مسئولیت کانونهای مساجد می باشد که حوزه فرهنگ را به مساجد پیوند می زنند و فرهنگی متعالی است که، جایگاه آن در مذهب ودین تعریف شده باشد .

IMG_7535

حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه شهرستان خرم دره وجود پیامبر (ص) رحمتی است برای جهانیان و از جوانان در خواست نمود به مطالعه کیفیت رفتار پیامبر بپردازند و با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت شیعه واقعی کسی است که از امامش اطاعت کند و عبادت اجتماعی داشته باشد و همیشه در خوف و رجا زندگی کند .

افشار جعفری معاون فرماندار شهرستان خرم دره افزود یکی از کارکردهای مساجد ارائه سبک های زندگی است که دغدغه مسئولین بویژه مقام معظم رهبری است و در خواست نمود روی این اصل تمرکز بیشتری انجام پذیرد و در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شود وی از مسئولین استانی در خواست نمود با حمایت مالی خود کانونهای مساجد شهرستان را در حصول این امر مهم یاری رسانند

داودی رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز درخواست نمود کانونهای مساجد مراسم های اعیاد و سوگواری ها را بخوبی برگزارنمایند و به نماز جماعت که یک بحث فرهنگی است نگاه ویژه ای داشته باشند .

IMG_7547

در این نشست قسمتعلی صمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم ده ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت محمد (ص) و میلاد با سعادت امام صادق (ع هدف این نشست را : شناسایی امکانات ، استعداد ها ، ظرفیت ها و همچنین تعامل و آگاهی از مسائل و مشکلات کانون های بیان کرد و اظهار داشت انتظاراتی از دبیرخانه استان داریم ازجمله این که کتابها بر اساس نیازهای کانون توزیع شود، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی ، تشکیل صندوق یاوران کانون برای کمک به اعضا و مدیران کانون و اخذ تسهیلات از بانک ها ، انتخاب مدیران فعال در قالب برگزاری همایش و گردهمایی ، نکوداشت و تجلیل و افزایش اعتبارات برمبنای فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد که از خواسته های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خرم دره می باشد.

 

انتهای یپام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=25147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ریاست محترم اداره ارشاد شهر
    لطفا یه سر به کانون های مساجدبزنید تا متوجه اوضاعه حقیقی کانون ها بشید
    که اکثرا چندسال هست از تاسیسشان می گذرد ولی یک بار هم درش بازنشده حالا چه برسه به انجام فعالیت.
    دقت کردی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.