• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
6

افزایش آمار طلاق در خرم‌دره نگران‌کننده است

  • کد خبر : 24801
  • 15 دی 1393 - 19:35
افزایش آمار طلاق در خرم‌دره نگران‌کننده است

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: افزایش آمار طلاق در شهرستان خرم‌دره نگران‌کننده است.   سید موسی متوسلین ظهر امروز در جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه سوم دی‌ماه هر سال با تصویب شورای فرهنگ عمومی با عنوان روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مجموعه ثبت‌احوال، اعضای شورای […]

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: افزایش آمار طلاق در شهرستان خرم‌دره نگران‌کننده است.

 

سید موسی متوسلین ظهر امروز در جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه سوم دی‌ماه هر سال با تصویب شورای فرهنگ عمومی با عنوان روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مجموعه ثبت‌احوال، اعضای شورای ثبت‌احوال و فرمانداران، استان زنجان همواره در رتبه‌های نخست ثبت‌احوال کشور قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، فوت، ازدواج و طلاق ثبت مهاجرت‌ها نیز به وظایف ثبت‌احوال اضافه شده است، تاکید کرد: طبق قانون افراد باید تغییر محل سکونت خود را اعلام کنند که برای این امر نیز نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت‌احوال نیست و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان تغییر محل سکونت خود را اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان زنجان ۹۹.۶ ولادت‌ها و ۹۸.۶ وفات‌ها در مهلت قانونی تعیین شده به ثبت می‌رسند که سال گدشته ثبت‌احوال زنجان توانست با تلاش‌های صورت گرفته رتبه دوم کشور در ثبت وقایع حیاتی را کسب کند.

 

این مسوول با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در شهرستان خرم‌دره نگران‌کننده است، اظهار کرد: با تغییر روند سبک زندگی ما شاهد افزایش طلاق و کاهش ازدواج هستیم که برای این مشکل نیز باید چاره اندیشیده شود که باید در این راستا از همه ظرفیت‌ها به ویژه نخبگان، اصحاب رسانه و خانواده‌ها بهره گرفت.

 

متوسلین با اشاره به اینکه تاکنون برای صدور کارت ملی هوشمند ۱۴ هزار درخواست اخذ شده است که این آمار در خرم‌دره یک‌هزار و ۴۰۰ درخواست است، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند فراهم شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت دفاتر پیشخوان و پست نیز بهره برد.

 

وی با اشاره به اینکه نام‌های مذهبی پیشتاز نام‌های انتخابی توسط والدین در استان زنجان بودند، تاکید کرد: از آنجایی که نام هویت افراد را مشخص کرده، والدین باید سعی کنند تا نام‌های ایرانی و اسلامی برای فرزندان خود انتخاب کنند که در این راستا نیز همایش مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی در هفته وحدت برگزار می‌شود.

 

در ادامه این جلسه، فرماندار خرم‌دره نیز با اشاره به ضرورت ثبت وقایع حیاتی در مهلت مقرر تعیین شده از سوی قانون، اظهار کرد: آمار و ارقام پایه برنامه‌ریزی‌ها در کشور است و هر قدر که این ارقام دقیق‌تر باشد برنامه‌ریزی‌ها نیز دقیق‌تر و منسجم‌تر خواهد بود.

 

جمشید شیخی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه اطلاعات دقیق از آمارها به ویژه آمار مهاجرت در روستاهای شهرستان وجود داشته باشد دهیاران و بخشداری باید همکاری نزدیکی با ثبت‌احوال داشته باشند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای روستاها صورت گیرد و همچنین دلایل مهاجرت نیز مشخص شود.

 

این مسوول با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان خرم‌دره در شهر ساکن هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از شهرنشینی مانند مسائل اقتصادی و بیکاری، استفاده نادرست از وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ماهواره‌ها با فرهنگ هدایت شده غیرمنطبق با موازین اسلامی و ایرانی کشورمان توسط دشمنان را می‌توان از مهم‌ترین دلایل طلاق برشمرد.

 

 

رفیعی رییس اداره ثبت احوال شهرستان خرم دره با اشاره به عملکرد اداره ثبت احوال شهرستان گفت :در ۹ ماهه امسال ۹۶۷فقره ولادت، ۹۷۶فقره ازدواج، ۶۵۸فقره فوت و ۱۴۴ فقره طلاق به ثبت رسیده است و همچنین ۴۶۷ فقره از اسناد راکد شهرستان نیز تعیین تکلیف شده اند

 

رسول رفیعی، تعداد ۱۲۷۷ فقره کارت ملی هوشمند از اول سال در شهرستان صادر شده است، افزود: همه کسانی که متقاضی کارت ملی هوشمند هستند باید به سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه، به صورت الکترونیکی ثبت‌نام و نوبت‌گیری کنند که در نوبت تعیین شده جهت تکمیل درخواست به ثبت‌احوال محل مراجعه کنند.
انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.