• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4

احداث ۱۳۲ مسکن مددجویی در خرم‌دره

  • کد خبر : 24752
  • 14 دی 1393 - 22:51
احداث ۱۳۲ مسکن مددجویی در خرم‌دره

مدیر کمیته امداد خرم‌دره از احداث ۱۳۲ مسکن مددجویی در این شهرستان خبر داد. به گزارش نبض سحر،  ابوالفضل احمدی امشب در جلسه آموزشی مجریان طرح‌های اشتغال خرم‌دره کمیته امداد را نهاد حمایتی معرفی کرد که در راستای محرومیت‌زدایی تاسیس شده است. وی با ارائه گزارشی از فعالیت ۳۵ ساله کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی […]

مدیر کمیته امداد خرم‌دره از احداث ۱۳۲ مسکن مددجویی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نبض سحر،  ابوالفضل احمدی امشب در جلسه آموزشی مجریان طرح‌های اشتغال خرم‌دره کمیته امداد را نهاد حمایتی معرفی کرد که در راستای محرومیت‌زدایی تاسیس شده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت ۳۵ ساله کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات محرومان تصریح کرد: این نهاد با هدف ارتقای سطح اقتصادی مددجویان و کمک به نیازمندان اقدام به ارائه خدمات در قالب ۳۵ سرفصل کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرم‌دره با اشاره به سیاست‌های کمیته امداد در چهار دهه فعالیت این نهاد خدماتی اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های راهبردی این نهاد در برنامه پنجم، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث شعار سال و همچنین توانمندسازی مددجویان، ارتقای سطح اقتصادی جامعه هدف در برنامه‌های اجرایی این نهاد قرار گرفته است.

این مسئول با توضیح اینکه در همین راستا خدمات اشتغالزایی ارائه می‌شود، افزود: با تلاش صورت گرفته در حوزه اشتغال کمیته امداد سالانه ۱۰ درصد از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

احمدی خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد را صرفا مربوط به مسائل اقتصادی ندانست و گفت: زمانی که اعلام می‌شود، خانواده‌ای از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده منظور این است که خانوار مذکور در همه زمینه‌ها خودکفا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم اقدامات این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: از مهم‌ترین این خدمات، ساخت مسکن مقاوم برای مددجویان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه نیاز به مسکن بنیادی‌ترین نیاز هر خانواده به ویژه مددجویان کمیته امداد است، تصریح کرد: امسال ۱۳۲ مسکن مددجویی توسط کمیته امداد خرم‌دره احداث، تعمیر و یا برای آنها سرویس بهداشتی ساخته شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمیته امداد برای ارائه خدمات عمرانی در شهرستان خرم‌دره ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

احمدی همچنین گزارشی از طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده در شهرستان خرم‌دره ارائه کرد و گفت: تا کنون یک هزار و ۴۰۰ اشتغال در خرم‌دره اجرایی شده و زمینه خودکفایی مددجویان این نهاد را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد با موقعیت سنجی از نظر روستایی یا شهری بودن خانوار، استعداد مددجویان و شرایط مالی آنها اجرایی شده است، تصریح کرد: با توانمندی مددجویان جشن خودکفایی جامعه هدف به صورت استانی برگزار شده است.

بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد پایدار بوده و منجر به خودکفایی مددجویان می‌شود.

اغلب طرح‌های مددجویی نیز در زمینه مشاغل خانگی، صنایع دستی، دامداری، دامپروری، مشاغل خدمات

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.