• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
9

حماسه ۹ دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 24188
  • 05 دی 1393 - 14:22
حماسه ۹ دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

مردم ایران در سال ۸۸، به ندای ولی زمان خویش لبیک گفتند و پرونده فتنه سبز را در آن مقطع تاریخی به زباله دان تاریخ سپردند و برگ زرین دیگری به اوراق کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی افزودند.  به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام میرزایی امام جمعه موقت خرمدره در خطبه های نماز جمعه ی […]

مردم ایران در سال ۸۸، به ندای ولی زمان خویش لبیک گفتند و پرونده فتنه سبز را در آن مقطع تاریخی به زباله دان تاریخ سپردند و برگ زرین دیگری به اوراق کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی افزودند.

 به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام میرزایی امام جمعه موقت خرمدره در خطبه های نماز جمعه ی این شهرستان با اشاره به اهمیت تقوا از منظر پیشوایان دین تصریح کرد: رعایت تقوا از اهم دستور العمل های دین در همه ی ابعاد و شئون زندگی بوده ولذا حضرت امیر بدون استثنا در تمام خطبه ها و نامه های نهج البلاغه به این امر مهم پرداخته اند.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا باعث تقویت دین و ترویج زندگی به سبک دینی است عنوان کرد: حضرت امیر در نامه ی ۴۵ نهج البلاغه با تشریح وضعیت خویش از حیث زهد و ساده زیستی خطاب به تمام والیان و کارگزاران و توده ی مردم فرمودند:((اعینونی بورعٍ و اجتهادٍ و عفهٍ و سداد)) در تقویت و ترویج دین از راه تحصیل ورع ،کار و تلاش، پاک دامنی و مقاومت در برابر سختی ها و مشکلات مرا کمک کنید در مقابل دشمنان هرگز سستی و ضعف از خود نشان ندهید.

امام جمعه ی موقت خرمدره با تاکید بر سر لوحه قرار دادن سفارش امیر المومنین گفت: بر اساس منطق آن حضرت داشتن تقوا،عفت،کار و تلاش و مقاومت از ویژگی ها ی یاران امام در هر عصر بوده و بهترین شاخص برای ارزیابی شیعیان در هر زمان و مکان به شمار می آید.

میرزایی در خطبه ی دوم نمازجمعه با عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری و گرامی داشت سالروز فرارسیدن  ۹ دی روز بصیرت و تشریح ویژگی روحیات یاران امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: آنچه که امام را مصمم به صلح با معاویه نمود بی بصیرتی،دنیا زدگی،فریب خوردگی و بی اعتقادی یارانش بود که حتی در مسیر عزیمت به جنگ با معاویه او را تنها گذاشته و با نثار عناوین وهن و سبک شمشیر به رویش کشیده و از فرمانش سرپیچی و راحت طلبش خواندند تا اینکه امام بنا به عقیده شیخ مفید(ره) راهی جز صلح برای پاسداری از دین جدش رسول مکرم اسلام پیدا نکرد و در آن شرایط طی یک اقدام کاملا هوشمندانه و به نفع جامعه ی اسلامی ان روز صلح نامه را امضا کرد.

رئیس دادگستری خرمدره با اشاره به فتنه سال ۸۸ خاطر نشان کرد: در فتنه سال ۸۸ نیز دشمنان به امید تکرار تاریخ مظلومیت ولی زمان در پی بی بصیرتی مردم با تمام توان و قوا به صحنه آمدند لیکن این مردم بصیر، زمان شناس و وفادار به آرمانهای امام و انقلاب با الهام از تاریخ عاشورا و مظلومیت حضرت امیر و امام حسن (ع) میدان را خالی نگذاشتند و در آن فضای مسموم و غبار آلود و فتنه صدای محرم از نا محرم و دوست از دشمن را به درستی تشخیص دادند و به ندای ولی زمان خویش لبیک گفتند و پرونده فتنه سبز را در آن مقطع تاریخی به زباله دان تاریخ سپردند و برگ زرین دیگری به اوراق کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی افزودند.

وی در پایان با اشاره به سخنان ابن عباس در خصوص فتنه گری یکی از زنان پیامبر در جریان دفن امام حسن مجتبی خاطر نشان کرد ابن عباس خطاب به وی گفتند:((واسو أتاه یوما علی بغلٍ و یوماً علی جملٍ تریدینَ اَن تطفئ نور الله و تقاتلین اولیا الله و اللهِ منتصرٌ لاهلِ هذا البیت و لو بعد حین)).

ما هم اعتقادمان همین است که تا زمانی که این ملت و کارگزاران نظام با ورع،اجتهاد،عفت و مقاومت در کنار ولی زمان خودشان هستند این حکومت با فتنه گری فتنه گران و نقشه های شوم بدخواهان هرگز شکست نخورده و خوار نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.