• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
3

بیانیه اجلاس عمومی بسیج شهرستان خرم دره

  • کد خبر : 23482
  • 18 آذر 1393 - 10:04
بیانیه اجلاس عمومی بسیج شهرستان خرم دره

اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان خرم دره باحضور اعضا و جمعی از مسئولین شهرستان خرمدره در محل سپاه ناحیه خرم دره برگزار شد.   به گزارش نبض سحر، سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه خرمدره مجمع بسیج شهرستان را عاملی برای پویایی شهرستان دانسته و گفت که با این ظرفیّت ، این شهرستان می تواند همچون […]

اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان خرم دره باحضور اعضا و جمعی از مسئولین شهرستان خرمدره در محل سپاه ناحیه خرم دره برگزار شد.

 

به گزارش نبض سحر، سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه خرمدره مجمع بسیج شهرستان را عاملی برای پویایی شهرستان دانسته و گفت که با این ظرفیّت ، این شهرستان می تواند همچون نگینی در استان بدرخشد.

در ادامه جلسه رأی گیری جهت تعیین رئیس، نایب رئیس دوم و بازرس اول مجمع شهرستان صورت گرفت که نتایج به شرح ذیل می باشد:

۱-  محسن توکّلی به عنوان رئیس مجمع

۲- عباسعلی طاهری به عنوان نایب رئیس دوم

۳- لعیا جعفری به عنوان بازرس اول

در ادامه سه تن از بسیجیان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانواده و ماهواره به وی‍ژه در جغرافیای شهرستان پرداختند .

در پایان جلسه و پس از قرائت بیانیه پایانی مجمع بسیج شهرستان، اعضای حاضر در جلسه با حضور در مزار شهدای شهرستان بر مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

متن بیانیه:

مجمع بسیج شهرستان خرمدره، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، موارد ذیل را که به عنوان مطالبه نظریه پردازان و نخبگان بسیجی شهرستان در کارگروه های تخصصی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته است، جهت اطلاع مسئولین محترم شهرستان، به عنوان قدمی در راستای تعامل در امر تصمیم سازی برای تصمیم گیری و در نهایت کاربردی کردن آن به سمع و نظر می رساند:

۱-    در حوزه فرهنگ، خارج نمودن شورای فرهنگ عمومی شهرستان از حالت نمادین و احیای آن به عنوان یک قرارگاه فرهنگی به منظور مهندسی فرهنگی و برطرف نمودن موانع و خلأهای موجود در شهرستان بر اساس منویّات رهبر انقلاب اسلامی و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و انسجام بخشی به عناصر فرهنگی لازم به نظر می رسد.

در این زمینه انتظار می رود مسئولین فرهنگی شهرستان به وی‍ژه امام جمعه محترم و رؤسای ادارات ارشاد، تبلیغات و آموزش و پرورش ضمن بهره گیری از ظرفیّت و توانمندی های نیروهای خوش فکر و فعّال فرهنگی به وی‍ژه جوانان عملیّاتی و کاربردی نمودن شورای فرهنگ عمومی شهرستان را به عنوان قرارگاه فرهنگی در دستور کارخود قرار دهند؛ چرا که به فرموده امام خامنه ای(س):«کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر کمتر نباشد و اگر خطرناکتر نباشد، کمتر نیست.»

۲-   در حوزه اقتصادی نیز، توجّه به شعار اقتصاد مقاومتی که اقتصادی، درون زا و برون گراست مهمترین خواسته و مطالبه اعضای این مجمع از مسئولین اجرایی شهرستان به ویژه فرماندار محترم که سکاندار هدایت بخش های اجرایی است، می باشد.

توسعه کشاورزی شهرستان با توجّه به ظرفیّت های خاک و آب و هوای مناسب برای کشت و زرع، حمایت و پشتیبانی از کشاورزی منطقه از طریق زمینه سازی برای صنعتی نمودن آن جهت افزایش تولید، ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه ها، از جمله عوامل سودآوری است که هم مانع ضررهای جبران ناپذیر کشاورزان می شود و هم موجب رشد درآمد سرانه منطقه و اقتصاد استان خواهد شد.

اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از اسراف به ویژه در نهادهای دولتی، استفاده و حمایت از تولیدات داخلی از طریق ترغیب و تشویق اصناف و بازاریان و مردم به این امر، حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان موفق و پشتیبانی مالی از آنان و حرکت علمی و آموزشی در این زمینه از مؤلّفه های مهم اقتصاد مقاومتی است.

در این زمینه نیز از فرماندار، بخشدار، ریاست محترم ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود مدیریت جهادی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

۳-  در زمینه اثرات مخرّب ماهواره بر خانواده ها و جوانان نیز انتظار می رود مسئولین شهرستان به ویژه نهادهای فرهنگی، دغدغه بیشتری از خود نشان دهند و با استفاده از منابع انسانی و مادّی موجود، زمینه های کاهش صدمات این عامل مخرّب خانواده ها را فراهم آورند.

ضعف در برنامه های جذّاب و مفید شبکه های استانی و ملّی و عدم دسترسی کامل مردم به ویژه در مناطق روستایی و دور دست شهرستان به شبکه های رسانه ملّی زمینه ساز روآوری برخی از مردم به ماهواره جهت دستیابی به این شبکه ها می باشد، این امر ناخودآگاه موجبات دسترسی این قشر از مردم به شبکه های غیر مجاز، مخرّب و معاند نظام را فراهم می کند.

از نماینده ساعی و محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نهادهای ذی ربط همچون صدا و سیمای استان، فرمانداری و بخشداری انتظار می رود نسبت به فراهم نمودن امکانات مناسب رسانه ای اقدامات عاجل را فراهم نمایند.

در پایان این مجمع آمادگی خود را برای تشریک مساعی و همکاری های فکری و نرم افزاری از طریق به کارگیری نخبگان بسیجی شهرستان با مسئولین با دغدغه و تلاشگر شهرستان برای برطرف نمودن معضلات موجود و پیشبرد اهداف نظام اسلامی اعلام می دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=23482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ببینید ماهواره و مسایلی از این دست زمانی بحران می شودن که جوانان بیکار و ناامیدند و به این تفریحات برای گذران وقت روی می آورند و گرنه کسی که از صبح تا عصر سر کار می رود و شب خسته چیزی میخورد و می خوابد فرصتی برای تماشای تلویزیون ملی هم ندارد چه برسد به ماهواره
    شاید مواردی باشد که افراد بیش فعال هستند و فی قلوبهم مرض باشد اما یک فرد نرمال زمانی دچار خطا می شود که برنامه ریزی شهری نباشد و مسئولین در خواب غفلت بجای آسیب شناختی ریشه ای دنبال مسایل ظاهری باشند
    کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنید
    در اینکه موارد موثر بسیارند شکی نیست اما شما به تحلیل اساسی فکر کنید نه شعار نمادین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.