• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4

تلاش شورای فرهنگی بر این است که محیطی سالم برای همه شهروندان مهیا شود

  • کد خبر : 22767
  • 29 آبان 1393 - 8:53
تلاش شورای فرهنگی بر این است که محیطی سالم برای همه شهروندان مهیا شود

حجت‌الاسلام “سیدعلی حسینی” شامگاه دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه برخی از عقاید حتی عقاید مذهبی به مرور زمان تبدیل به رسم و رسوم در جامعه می‌شود، عنوان کرد: زندگی سرشار از عقیده و روی عقاید جهاد کردن است، پس هر کس باید عقیده قابل دفاع برای خود داشته باشد. […]

حجت‌الاسلام “سیدعلی حسینی” شامگاه دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه برخی از عقاید حتی عقاید مذهبی به مرور زمان تبدیل به رسم و رسوم در جامعه می‌شود، عنوان کرد: زندگی سرشار از عقیده و روی عقاید جهاد کردن است، پس هر کس باید عقیده قابل دفاع برای خود داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سه عامل وراثت، محیط و اراده شخصیت افراد را شکل می‌دهد، یادآور شد: عامل وراثت عاملی عارضی و ذاتی است، ولی با فراهم کردن محیط سالم و داشتن اراده شخص می‌تواند بر عوامل عارضی نیز غلبه کرده و بسیاری از خصوصیات روانی خود را تغییر دهد.

 

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه همه تلاش شورای فرهنگی بر این است که محیطی سالم برای همه شهروندان مهیا شود، اظهار کرد: همه اعضای شورای فرهنگ عممی باید تلاش کنند تا مصوبات این شورا به سرانجام رسیده و در جامعه نمود داشته باشد.

 

در ادامه این جلسه نیز رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه ارادت ملت ایران به اهل‌بیت(ع) غیرقابل انکار است، یادآور شد: بنا به فرموده پیامبر(ص) مثل اهل‌بیت(ع) مانند مثل کشتی نوح است و هر کس از آن روی گرداند غرق شده و هرکس به آن برگردد نجات می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام “علی مقدمی” در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه امسال عزاداری‌های دهه اول محرم به دور از هر گونه بدعت و خرافات برگزار شد، تاکید کرد: برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم این دهه گردهمایی‌هایی با مبلغین، مادحین و مسولان هیئات مذهبی شهرستان برگزار و موارد لازم به آن‌ها گوشزد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در این ایام ۴۵ مبلغ به نقاط مختلف شهرستان اعزام شد، اظهار کرد: مراسم عزاداری امسال با محوریت مساجد انجام گرفت، به گونه‌ای که عزاداری‌ها از مساجد آغاز و در مساجد نیز به پایان می‌رسید.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره نیز با شاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید کرد: اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه ما به حدی است که ۱۴ آبان‌ماه روز شورای فرهنگ عمومی نام گرفته است.

 

حجت‌الاسلام “قسمت‌علی صمدی” عنوان کرد: طبق قانون شورای فرهنگ عمومی می‌تواند برای اجرای وظایف خود کارگروه‌های اجتماعی تشکیل دهد که در صورت نیاز نسبت به این امر اقدام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.