• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1446
  • برابر با : Saturday - 7 June - 2025
7

شبکه‌های اجتماعی، مهمترین ابزار دیپلماسی عمومی آمریکا است

  • کد خبر : 21484
  • 17 مهر 1393 - 8:57
شبکه‌های اجتماعی، مهمترین ابزار دیپلماسی عمومی آمریکا است

وزارت خارجه به جز وب سایت اصلی خود، از توئیتر،فیسبوک، آراس‌اس و آی‌تونز برای پادکست‌هایش استفاده می‌کند و این کار را از سال ۲۰۰۶ تا کنون ادامه داده است به طوری که اکنون بیش از یک میلیون نفر در توئیتر و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در فیس بوک مخاطب دارد. مویرا ولان Moira Whelan، […]

وزارت خارجه به جز وب سایت اصلی خود، از توئیتر،فیسبوک، آراس‌اس و آی‌تونز برای پادکست‌هایش استفاده می‌کند و این کار را از سال ۲۰۰۶ تا کنون ادامه داده است به طوری که اکنون بیش از یک میلیون نفر در توئیتر و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در فیس بوک مخاطب دارد.

مویرا ولان Moira Whelan، جانشین دستیار جان کری در استراتژی‌های دیجیتال و در اداره امور عمومی وزارت خارجه آمریکا در کلاس درسش در دانشگاه امور بین‌الملل جِت به دانشجویان خود درباره اهمیت استفاده از رسانه‌های دیجیتال در برقراری رابطه با دیگر کشورها گفته است: کار کسی که وارد وزارت خارجه می‌شود فقط سفر به دیگر کشورها و صحبت با مقامات آن‌ها نیست بلکه کار اصلی شما، صحبت کردن و برقراری رابطه با مردم دیگر کشورها است. وزارت خارجه اکنون به مخاطبان زیادی دسترسی دارد و شبکه‌های اجتماعی اکنون یکی از اساسی‌ترین وسایل برای برقراری رابطه است.

ولان در این جلسه از کلاسش درباره «دیپلماسی دیجیتال»، مبانی دیپلماسی و تئوری‌های روابط بین‌الملل صحبت کرد. وی هم‌چنین توضیح داد که وزارت خارجه چگونه از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت برای اشاعه عملیات‌های دیپلماسی عمومی استفاده می‌کند. وزارت خارجه آمریکا در این حوزه کارش را با انتشار اخبار روزانه، ویدئوها و مقالاتی در وبسایت شروع کرد و این وب‌سایت تنها وبسایتی است که در میان وبسایت‌های مرتبط با کاخ سفید اقدام به انتشار خلاصه اخبار روزانه کرده است.

مویرا ولان افزوده است: چنین کاری، نشان‌دهنده شفافیت کارهای ما در وزارت خارجه را نشان می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا یک راهنمای روزانه برای مسائل جهانی تهیه کنیم. هر قطعه از هر کاری که در وزارت‌خارجه آمریکا انجام می‌شود یک نمود دیجیتال نیز دارد. هر جلسه‌ای که انجام می‌شود به صورت یک گفتمان جهانی روی وب‌سایت قرار می‌گیرد و این چالش اصلی ما است.

وی در ادامه گفته است: وزارت خارجه به جز وب سایت اصلی خود، از توئیتر، فیس‌بوک، آراس‌اس و آی‌تونز برای پادکست‌هایش استفاده می‌کند و این کار را از سال ۲۰۰۶ تا کنون ادامه داده است به طوری که اکنون بیش از یک میلیون نفر در توئیتر و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در فیس بوک مخاطب دارد. این نوع اقدامات وزارت خارجه، در راستای طرحی به نام «یک روز از زندگی یک سفیر» است.

شبکه‌های اجتماعی، مهمترین ابزار دیپلماسی عمومی آمریکا است

ولان خاطرنشان کرده است که اکنون تقریبا تمام سفرای آمریکایی از فیس‌بوک و توئیتر برای برقراری ارتباط با مردم دنیا استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی اکنون در حال تغییر دادن مسیر برقراری رابطه میان آمریکا و دیگر مردمان جهان است که هم جنبه شخصی دارد و هم جنبه عمومی. ما داریم تلاش می‌کنیم تا به جای پس زدن مخالفت‌ها، از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت سیاست‌های آمریکا و انتقادهای موجود استفاده کنیم.

وی در ادامه گفته است: شبکه‌های اجتماعی، تلاش‌های دیپلماسی ما را ادامه داده است و ما تبدیل به شفاف‌ترین وزارت خارجه جهان کرده است. ما اکنون روزانه بیش از ۱۰۰۰ توئیت در روز داریم.

مشرق

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.