• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
6

برگزاری دومین مانور ارتقای توانمندی‌های خرم‌دره

  • کد خبر : 21241
  • 09 مهر 1393 - 8:48
برگزاری دومین مانور ارتقای توانمندی‌های خرم‌دره

فرماندار خرم‌دره گفت: دومین مانور ارتقای توانمندی‌های این شهرستان در قالب طرح محب در هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار می‌شود. “جمشید شیخی” دیروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی، اظهار کرد: جلب مشارکت مردمی در مدیریت بحران به جهت حضور آن‌ها در حین وقوع حادثه در محل، در کاهش خسارات و صدمات […]

فرماندار خرم‌دره گفت: دومین مانور ارتقای توانمندی‌های این شهرستان در قالب طرح محب در هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

“جمشید شیخی” دیروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی، اظهار کرد: جلب مشارکت مردمی در مدیریت بحران به جهت حضور آن‌ها در حین وقوع حادثه در محل، در کاهش خسارات و صدمات بسیار موثر است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هفته کاهش بلایای طبیعی ۱۹ مهر آغاز و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: شعار انتخاب شده برای این هفته در سال‌جاری عزم ملی، ‌تدابیر پیشگیرانه و افزایش امید و ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی است که باید در اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

 

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه دومین مانور ارتقای توانمندی‌های شهرستان در قالب طرح محب در هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه اساس طرح محب بر ساماندهی و جلب مشارکت مردمی استوار است، باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

شیخی با اشاره به اقدامات سال گذشته و برگزاری مانور طرح محب در شهر خرم‌دره به عنوان پایلوت استان و متعاقب آن تشکیل تیم‌های محلی امداد و نجات و …. در محلات دیگر شهر خرم‌دره، ابراز امیدواری کرد که در سال‌جاری این طرح با ساماندهی و هماهنگی کامل‌تر و با فرهنگ‌سازی لازم بین مردم در سطحی گسترده‌تر عملیاتی شود و در قالب مانور هفته کاهش مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: در راستای افزایش امید در مردم با جلب مشارکت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، ‌هر آنچه در توان شهرستان باشد حمایت‌های لازم از طرح محب صورت خواهد گرفت.

 

در ادامه این جلسه نیز رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در مدیریت بحران آنچه که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد پیشگیری و مقابله و بازسازی صدمات جسمی وارده به مردم و خسارات وارده به مستحدثات است، تصریح کرد: متاسفانه توجه جدی به مشکلات و صدمات روحی و روانی حادثه دیدگان صورت نمی‌گیرد.

 

“میترا رحمانی” در ادامه یادآور شد: با توجه به مسوولیت‌های بهزیستی در حوزه آلام و دردهای روحی و مقابله با مشکلات روحی و روانی حادثه‌دیدگان، طرح محب توسط بهزیستی تهیه شده است که در این راستا استان‌های متعددی در کشور اقدامات متعددی را در زمینه فرهنگ‌سازی، تشکیل تیم‌های محلی، آموزش‌های لازم و تامین امکانات مورد نیاز را به عمل آورده‌اند.

 

این مسوول با اشاره به برگزاری مانور در هفته کاهش بلایای طبیعی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در استان زنجان برای اولین‌بار شهرستان خرم‌دره در هفته کاهش بلایای طبیعی سال گذشته مانوری را برگزار کرد که امیدواریم امسال در صورت حمایت فرمانداری، دومین مانور نیز با نظم بیشتر و برنامه‌ای کامل‌تر در هفته کاهش بلایای طیبعی برگزار شود.
انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.