• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
3

طرح شهاب در مدارس خرمدره اجرا می‌شود

  • کد خبر : 20857
  • 31 شهریور 1393 - 9:15
طرح شهاب در مدارس خرمدره اجرا می‌شود

معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان “طرح شهاب” در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان خرمدره اجرا می‌شود. اصغر بیاتاظهار کرد: طرح شهاب امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی در استان زنجان اجرا می‌شود که به این منظور شهرستان خرمدره برای اجرای این طرح انتخاب […]

معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان “طرح شهاب” در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان خرمدره اجرا می‌شود.

اصغر بیاتاظهار کرد: طرح شهاب امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی در استان زنجان اجرا می‌شود که به این منظور شهرستان خرمدره برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان طرح شهاب به صورت آزمایشی در پایه چهارم دوره ابتدایی مدارس شهرستان خرمدره  اجرا می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی‌، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی برای پیشرفت و تعالی کشور است.

بیات با بیان اینکه معلمان آموزش دیده این مقطع، با شناسایی استعدادهای برتر در بین دانش آموزان خود اجرای این طرح را بر عهده دارند، ابراز کرد: پرورش استعدادهای برتر و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد این سرمایه‌ها ملی از جمله اهداف اجرایی این طرح است.

وی تصریح کرد: معلمان و مجریان این پس از انجام آزمایش با ابزارها و روش‌های علمی در شاخه‌ها و رشته‌های گوناگون و متنوع در یک دوره یک ساله دانش‌آموزان را رصد و استعدادهای برتر  را  شناسایی می‌کنند.

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح شهاب یک شناسایی نامحسوس است، عنوان کرد: برنامه‌هایی به صورت فوق برنامه در این طرح اجرا می‌شود و دانش‌‌آموزان که در این طرح شناسایی می‌شوند به صورت غیر مستقیم راهنمایی و فرصت‌‌هایی برای آنان ایجاد می‌شود تا در انتخاب رشته نیز بر اساس استعداد دانش‌آموزان این کار انجام شود.

۳۰۹ آموزشگاه پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش در زنجان فعالیت می‌کنند

وی درباره کیفیت و تنوع روش‌های آموزشی ارائه شده در پیش دبستانی‌های استان بیان کرد: برنامه آموزش پیش از دبستان یک برنامه‌ریزی نیمه متمرکز است و به این سبب دروس و روش‌های ارائه شده در پیش دبستانی‌ها می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

بیات ابراز کرد: هر شخصیت حقیقی و حقوقی می‌تواند با اخذ مجوز از آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی مراکز پیش دبستانی کنند.

وی تصریح: شهریه مراکز پیش دبستانی در شورای نظارت آموزش و پرورش استان بر طبق کیفیت آموزشی، امکانات و فضای آموزشی هر مرکز تعریف و برای هر مرکز به صورت جداگانه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.