• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

خرمدره شهری بدون سینما

  • کد خبر : 20686
  • 27 شهریور 1393 - 8:20
خرمدره شهری بدون سینما

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره، گفت: در حال حاضر این شهرستان فاقد سینما بوده و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌شود. حجت‌الاسلام “قسمت‌علی صمدی” ، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره با جمعیت ۵۵ هزار نفری و دارا بودن بیشترین نرخ باسوادی استان و مردم علاقه‌مند به کسب آگاهی در زمینه‌های مختلف، […]

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره، گفت: در حال حاضر این شهرستان فاقد سینما بوده و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام “قسمت‌علی صمدی” ، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره با جمعیت ۵۵ هزار نفری و دارا بودن بیشترین نرخ باسوادی استان و مردم علاقه‌مند به کسب آگاهی در زمینه‌های مختلف، از پتانسیل بالایی در زمینه ساخت سینما برخوردار است.

 

وی با تاکید بر اینکه کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های مختلف، یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های اخیر است، عنوان کرد: سینما نیز یکی از این بخش‌ها است که دولت مایل است سرمایه‌گذاری آن را به افرادی که علاقه‌مند به کارهای فرهنگی بوده و تنها به سودآوری نمی‌اندیشند، واگذار کند.

 

این مسوول با بیان اینکه از پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت سینما در شهرستان خرم‌دره استقبال می‌شود، یادآور شد: در صورت دریافت پیشنهاد مجوز فعالیت بخش خصوصی در این زمینه صادر می‌شود.

 

صمدی با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در شهرستان برای اکران فیلم‌های سینمایی، تاکید کرد: می‌توان از ظرفیت سالن‌های موجود در شهرستان، از جمله سالن فرهنگ‌سرای امام خمینی(ره) برای اکران فیلم‌های سینمایی استفاده کرد، البته به شرط اینکه زمینه‌های مورد نیاز فراهم باشد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره در ادامه با بیان اینکه سینما یک صنعت وارداتی به کشور است، عنوان کرد: با بهره‌گیری از این صنعت می‌توان به معرفی جاذبه‌های توریسم و یا معرفی فرهنگ کشور پرداخت، درست مانند کشور هند که با بهره‌گیری از ظرفیت سینمای بالیوود خود به معرفی کشور خود می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پیشرفت تکنولوژی باعث کم‌رونق شدن برخی چیزها مانند کتاب‌خوانی، خطاطی و سینما شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سینما محل تجمع علاقه‌مندان به این حرفه است می‌توان از آن به عنوان یک ابزار فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگ و دانش مردم استفاده کرد.
انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.