• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3

پرداخت ۷ میلیارد ریال وام خودکفایی در خرم‌دره

  • کد خبر : 20373
  • 17 شهریور 1393 - 10:14
پرداخت ۷ میلیارد ریال وام خودکفایی در خرم‌دره

مدیر کمیته امداد خرم‌دره، از پرداخت ۷ میلیارد ریال وام خودکفایی در این شهرستان خبر داد. “ابوالفضل احمدی” ، با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۴ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد شهرستان خرم‌دره هستند، اظهار کرد: این مددجویان در قالب طرح شهید رجایی و طرح مددجویی زیرپوشش […]

مدیر کمیته امداد خرم‌دره، از پرداخت ۷ میلیارد ریال وام خودکفایی در این شهرستان خبر داد.

“ابوالفضل احمدی” ، با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۴ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد شهرستان خرم‌دره هستند، اظهار کرد: این مددجویان در قالب طرح شهید رجایی و طرح مددجویی زیرپوشش این نهاد هستند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مددجویان این نهاد در ۱۶ روستای شهرستان ساکن هستند، اظهار کرد کمیته امداد در حمایت از مددجویان زیرپوشش خدمات مختلفی را ارایه می‌دهد که با برآورد انجام شده سالانه ۳۵ سرفصل خدماتی در حمایت از جامعه هدف کمیته امداد ارایه می‌شود.

 

این مسوول با تاکید بر اینکه در دهه اخیر سیاست کمیته امداد در حمایت از مددجویان، ارایه خدمات به صورت هدفمند و بر اساس نیازهای مددجویان است، تصریح کرد: این اقدامات با هدف توانمندسازی مددجویان و کاهش وابستگی آن‌ها به کمیته امداد ارایه می‌شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، عنوان کرد: در این راستا خدمات اشتغال‌زایی ارایه می‌شود که این امر نیز از طریق اجرای طرح‌های اشتغال صورت می‌گیرد و در این راستا وام اشتغال به مددجویان پرداخت و دوره آموزشی مربوط نیز برگزار می‌شود.

 

این مسوول با بیان اینکه از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال ۱۰۴ فقره وام اشتغال در خرم‌دره پرداخت شده است، افزود: اشتغال‌زایی انجام شده در رشته‌های شغلی همچون کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و صنایع‌دستی بوده است که با تمهیدات اندیشیده شده این مشاغل بر اساس نیازهای مددجویان، استعدادهای آن‌ها و همچنین حرفه‌ای که در آن مهارت داشتند، ایجاد شده است.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه اغلب گروه هدف بهره‌مند شده از خدمات اشتغال‌زایی، زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: در مجموع برای ایجاد اشتغال به مددجویان اعلام شده ۷ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۳۶۸ طرح اشتغا‌ل‌زایی مددجویی زیر نظر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره وجود دارد، تصریح کرد: این طرح‌ها فعال بوده و نظارت کامل بر روی آن‌ها از سوی ناظران متخصص کمیته امداد صورت می‌گیرد که این ناظران که از متخصصان رشته‌های مختلف هستند به طور متوسط سالانه چهار بار از یک طرح اشتغال بازدید می‌کنند.

 

احمدی با اشاره به اینکه نظارت از طرح‌های اشتغال موجب پایداری و موفق اجرا شدن طرح‌ها می‌شود، افزود: ناظران کمیته امداد علاوه بر بازرسی طرح‌های اشتغال، مشاوره‌های شغلی نیز ارایه می‌دهند که در نتیجه بازرسی‌های انجام شده و مشاوره‌های ارایه شده، بیش از ۹۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویی در خرم‌دره پایدار است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به مهاجرت مددجویان به منطقه دیگر و خارج شدن طرح اشتغال از حیطه نظارتی این نهاد است، تصریح کرد: این موضوع یکی از موفقیت‌هایی است که در نتیجه برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به دست آمده است.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به برنامه‌های این نهاد طی سال‌جاری، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی برای ایجاد اشتغال مناسب، تحقق شعار سال در زمینه فرهنگ و اقتصاد و همچنین خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد خرم‌دره در ماه‌های آتی است.
انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.