• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2

خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است

  • کد خبر : 18648
  • 15 مرداد 1393 - 21:49
خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است

خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است؛ هنری و عشقی که فرد باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد. روز ۱۷ مرداد در راه است و مثل چند سال گذشته فرصتی فراهم شده تا مسئولان برای یک روز در سال هم که شده به خبرنگاران، اهمیت وجودی‌شان […]

خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است؛ هنری و عشقی که فرد باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد.

روز ۱۷ مرداد در راه است و مثل چند سال گذشته فرصتی فراهم شده تا مسئولان برای یک روز در سال هم که شده به خبرنگاران، اهمیت وجودی‌شان و دغدغه‌ها و مشکلاتشان بپردازند.

۱۷ مرداد می‌آید تا مسئولان با برگزاری مراسم، سخنرانی و دادن هدایایی من باب یادبود از چند نفرشان تجلیل کنند و به این طریق خبرنگار و روزش را گرامی دارند و بار دیگر در سال‌های آینده این موضوع تکرار می‌شود.

شهید صارمی بانی نامگذاری روز خبرنگار

سلمان کریمی یکی از اصحاب قلم استان زنجان با اشاره به تلاش‌های شهید صارمی می‌گوید: خدا رحمت کند شهید صارمی را که شهادتش در ۱۷ مرداد زمینه‌ای فراهم کرد تا مسئولان به یاد رسالت و حساسیت کار خبرنگاران بیفتند.

وی ادامه می‌دهد: اینطور شد که مسئولان برای قدردانی به صورت نمادین هم که شده یک روز را به نام این قشر فرهیخته، شجاع و زحمتکش نامگذاری کردند درست مثل روزهایی که برای شعر و قلم و کارمند اختصاص داده شده است.

خبرنگار آزاده و آزاداندیش

این نویسنده با اشاره به درج مطلبی با مضمون خبرنگار اظهار می‌کند: شخصی در مطلبی اشاره کرده بود، خبرنگاری نه شغل است و نه حرفه بلکه هنر است اما باید از این ذهنیت فاصله گرفت؛ خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است و خبرنگار شجاع، صادق، امین، توانمند، آزاده و آزاداندیش است.

اجحاف بزرگ در حق خبرنگاران

کریمی عنوان می‌کند: تا وقتی که به خبرنگاری به عنوان شغل نگاه نشود؛ شغل تمام وقتی که تمام وقت کاری و گاهی تمام وقت زندگی یک نفر را می‌گیرد و مثل اکثر مشاغل دارای امنیت شغلی، حقوق و مزایایی نباشد که کفاف گذران زندگی را بدهد اجحافی بزرگ در حق این قشر روشن‌بین است.

وی با بیان اینکه در دنیای مدرن رسانه نخستین جبهه تقابل قدرت‌هاست، می‌افزاید: در این عرصه که عرصه جنگ است اطلاعات نقشی موثر و بی‌بدیل در همه چیز دارد از سیاست، فرهنگ و اقتصاد گرفته تا تاریخ، مدنیت و میهن‌دوستی.

جایگاه ویژه خبرنگاران در عصر ارتباطات

این فعال عرصه نگارش عنوان می‌کند: در عصر ارتباطات و رسانه‌ها نقش و جایگاه خبرنگار بیش از هر زمانی مهم‌تر و حساس‌تر است و می‌تواند با اطلا‌ع‌رسانی درست، به موقع و هدفمند در توازن قدرت در همه زمینه‌های مذکور در مواردی حتی خیلی موثرتر از دانشمندان و هنرمندان و سیاستمداران باشد.

رسالت مهم خبرنگاران

کریمی می‌گوید: رسالت خبرنگار خیلی عظیم‌تر است که تاریخ‌سازی و فرهنگ‌سازی می‌کند و با انعکاس مشکلات و موانع موجود در جامعه زمینه‌ای فراهم می‌‌کند تا با آگاهی مردم و مسئولان گامی موثر در حل مشکلات و رفع موانع برداشته شود.

وی ادامه می‌دهد: هر چند خبرنگار در انجام وظیفه‌اش همچنان که بارها اتفاق افتاده مورد طعنه و کنایه، بی‌حرمتی، ضرب و شتم قرار گیرد و سیلی بخورد و دست و پایش بشکند و در راه مقدس خود شهید شود باز هم سعی دارد رسالت خود را به انجام برساند.

چه شایسته است به بهانه این روز هم که شده، گذشته از همه تبریکات شفاهی، کتبی و برگزاری مراسم‌های مختلف بزرگداشت و تجلیل، مسئولان نگاهی عمیق‌تر به خبرنگار و خبرنگاری داشته باشند.

هرگز نمی‌گویم همه مشکلات را یک روزه و یک شبه حل کنند چراکه بیمه درمانی و تکمیلی، بازنشستگی، امنیت شغلی، مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور، بهره‌مندی از میهمانسرا، حق سفر و بسیاری از مزایایی که کارمندان و کارگران از آن بهره‌مندند کار یک روز و چند روز نیست.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.