• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

۸۸۰ هکتار از باغات خرم‌دره در اثر سرما دچار خسارت شده است

  • کد خبر : 13545
  • 24 فروردین 1393 - 13:45
۸۸۰ هکتار از باغات خرم‌دره در اثر سرما دچار خسارت شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: ۸۸۰ هکتار از باغات شهرستان خرم‌دره در اثر سرمای اخیر دچار خسارت شده است. فریدون داوودی با اشاره به وقوع سرما در سال جاری اظهار داشت: همزمان با آغاز سال جاری وقوع سرمای شدید در استان زنجان خسارت قابل توجهی به باغات شهرستان خرم‌دره وارد کرده است. وی به […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: ۸۸۰ هکتار از باغات شهرستان خرم‌دره در اثر سرمای اخیر دچار خسارت شده است.

فریدون داوودی با اشاره به وقوع سرما در سال جاری اظهار داشت: همزمان با آغاز سال جاری وقوع سرمای شدید در استان زنجان خسارت قابل توجهی به باغات شهرستان خرم‌دره وارد کرده است.

وی به عمده محصولات خسارت دیده در اثر سرما اشاره و عنوان کرد: به طور کلی در شهرستان خرم‌دره محصولات باغی دانه‌دار، هسته‌دار و میوه‌های خشک بیشترین خسارت را در اثر سرما متحمل شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: زردآلو، شلیل، هلو، بادام، سیب گلاب و بخشی از گردو از جمله محصولات باغی شهرستان خرم‌دره به شمار می‌روند که در اثر سرما دچار خسارت جدی شده‌اند.

این مسئول با اشاره به میزان خسارت وارده به باغات شهرستان خرم‌دره عنوان کرد: متوسط خسارت ناشی از سرما در باغات این شهرستان بین ۷۵ تا ۸۵ درصد بوده است.

داوودی همچنین به مساحت باغات آسیب دیده در اثر سرمازدگی اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با وقوع سرمازدگی در روزهای آغازین سال جاری به حدود ۸۸۰ هکتار از باغات شهرستان خرم‌دره خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: خسارت ناشی از سرما در باغات شهرستان خرم‌دره در منطقه خاصی متمرکز نبوده و به صورت پراکنده در تمام نقاط شهرستان اتفاق افتاده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره بیان داشت: در شهرستان خرم‌دره محصولاتی که گل‌دهی آنها همزمان با وقوع سرما بوده خسارت قابل توجهی را متحمل شده‌اند، اما سایر محصولاتی که در هنگام وقوع سرما هنوز گل‌دهی آنها آغاز نشده بود دچار خسارت نشده‌اند.

این مسئول با اشاره به سطح باغات شهرستان خرم‌دره متذکر شد: سطح باغات این شهرستان بالغ بر ۴ هزار هکتار است.

داوودی در پایان اذعان داشت: خوشبختانه در اثر سرمای اخیر محصولات زراعی شهرستان خرم‌دره دچار خسارت نشده‌اند.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=13545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.