• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
7

آتش جان دو نفر از مردم روستای “قلعه حسینیه ” خرمدره را گرفت

  • کد خبر : 11499
  • 28 بهمن 1392 - 11:20
آتش جان دو نفر از مردم روستای “قلعه حسینیه ” خرمدره را گرفت

آتش سوزی منزل مسکونی در روستای ˈقلعه حسینیهˈ شهرستان خرمدره دو کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.شماری از اهالی این روستا از دیررسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه ابراز نارضایتی کرده و اظهار داشتند: خودروی اطفا حریقی که در دست دهیار است نه تنها دیرتر از حد معمول به محل حادثه رسید بلکه مخزن […]

آتش سوزی منزل مسکونی در روستای ˈقلعه حسینیهˈ شهرستان خرمدره دو کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.شماری از اهالی این روستا از دیررسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه ابراز نارضایتی کرده و اظهار داشتند: خودروی اطفا حریقی که در دست دهیار است نه تنها دیرتر از حد معمول به محل حادثه رسید بلکه مخزن آن نیز خالی از آب بود.

این افراد از نبود ایستگاه آتش نشانی در روستای ˈقلعه حسینیهˈ گله مند بودند و خواستار ایجاد یک ایستگاه مجهز در این روستای بیش از دو هزار جمعیت شدند.

به گفته این افراد ، اگر خودرو آتش نشانی به موقع به محل می رسید شاید این دو نفر از دام مرگ نجات می یافتند و اثاثیه منزل و ساختمان نیز آسیب جدی نمی دید.

بخشدار مرکزی شهرستان خرمدره نیز گفت: این حادثه ساعت ۴۰/۱۲ دقیقه ظهر روز گذشته در این روستا که حدودا در سه کیلومتر این شهرستان واقع است اتفاق افتاد که متاسفانه این حریق موجب مرگ دو نفر و مصدومیت یک نفر دیگر از

ساکنان شد.

عباس قاسمی ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این آتش سوزی در یک منزل مسکونی رخ داده بود و کارشناسان آتش نشانی علت حریق را نشت گاز و انفجار ناشی از انباشت گاز ، گزارش کرده اند.

وی اظهار داشت: خودرو نیسان آتش نشانی مستقر در روستا و عوامل آتش نشانی شهرستان خرمدره و هیدج نیز پس از اطلاع از وقوع این حادثه به منظور اطفا حریق و جلوگیری از خسارت جانی و مالی ، راهی محل می شوند.

قاسمی ، افزود: نیروهای امدادی ˈهلال احمر مستقر در پایگاه غزال ، پلیس ، اورژانس و آتش نشانی خرمدره و همچنین آتش نشانان شهر هیدج در این عملیات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی هیدج به دلیل نزدیکی به روستای قلعه حسنیه که حدودا ۵/۱ تا دو کیلومتر فاصله دارد دو دستگاه خودرو آتش نشانی به محل اعزام کرده بود که به خاطر رسیدن همزمان، از خودرو نیسان آتش نشانی این روستا که دارای دو هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت می باشد استفاده نشده است.

قاسمی یادآور شد: از خودرو نیسان که می گویند فاقد آب بوده است بازدید کردم و حرف ها در خصوص اینکه مخزن آن به هنگام ماموریت و انجام عملیات اطفا حریق فاقد آب بوده درست نمی باشد.

بخشدار مرکزی خرمدره ، ایجاد ایستگاه آتش نشانی مجهز به خودرو سنگین در روستاهای بزرگ این شهرستان را لازم و ضروری دانست و گفت: فقط دو روستا از ۱۶ روستای این بخش دارای خودرو نیسان آتش نشانی و کپسول هستند که در صورت وسعت آتش سوزی ، کارایی چندانی را نخواهند داشت.

قایم مقام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: وقوع حادثه آتش سوزی و مصدومیت ساکنین منزل در ساعت ۳۳/۱۲ دقیقه از طریق مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان خرمدره، اطلاع داده شده و عوامل اورژانس نیز ظرف مدت ۴ دقیقه به محل رسیده و عملیات درمانی را انجام می دهند.

مرتضی ترابی افزود: این نیروها که از پایگاه ۶۲۵ خرمدره و ۶۲۶ غزال به محل اعزام شده بودند پس از اقدامات اولیه درمانی بلافاصله سه مصدوم حادثه را به بیمارستان بوعلی سینا منتقل می کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه دو نفر از آنها به دلیل سوختگی و استنشاق دود ناشی از حریق در میانه راه حالت ایست قلبی پیدا کرده بودند ˈسی پی آرˈ می شوند تا شاید از مرگ نجات یابند.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز گفت: هنوز درخواستی از کارشناسان این شرکت برای اعلام نظر در خصوص علت آتش سوزی صورت نگرفته است.

نادر رابطی افزود: اگر در هنگام وقوع حادثه با شماره تلفن ۱۹۴ تماس گرفته شود ، ماموران این شرکت بلافاصله راهی محل می شوند تا جریان گاز را قطع کنند.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=11499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام
    دوست عزیز رسانه ای در صورت تمایل به تبادل لینک لطفا پیوند ما رابا نام عصر دیلم در سایت خود اضافه نموده و اطلاع دهید تا شما را لینک نمائیم.
    http://www.asredeylam.ir

  2. سلام خسته نباشید خدمت همکاران محترم – موفقیت روزافزون شما را از درگاه خداوند خواستارم

  3. سلام
    یه سوال دارم
    چه شکلی شده مسدومان و جانباختگان این حادثه قبل از وقوع حادثه مصدوم شدند؟؟؟؟؟
    آخه بخشداری میگه حادثه ساعت ۱۲/۴۰ اتفاق افتاده ؛ علوم پزشکی میگه ساعت ۱۲/۳۳ به ۱۱۵ اعلام شده پس این نشان از آینده نگری علوم پزشکیه که قبل از حادثه مطلع می شه……

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.